Instituțiile publice vor fi monitorizate, în perioada următoare, cu privire la aplicarea noii legi a debirocratizării, care a fost promulgată de curând.
„La nivelul Instituției Prefectului lucrăm la o radiogramă a serviciilor publice de pe raza județului și vom vedea cum instituțiile abilitate să presteze aceste servicii vor alica noua legislație. Au la dispoziție 30 de zile pentru a se organiza intern, după care vom face o evaluare pentru a ne asigura că aceste solicitări sunt aplicate în interesul cetățeanului“, a spus prefectul județului Gorj, Iulian Popescu.
Legea 9/2023 impune o serie de obligații pentru instituții, în relația cu cetățenii.
„Această lege aduce o îmbunătățire foarte curajoasă a debirocratizării. Are un impact foarte mare asupra tuturor instituțiilor și a serviciilor publice, chiar dacă sunt prestate de companii private. Sunt interzise solicitarea de documente în copie eliberate de către alte instituții. Atunci când mergem la un ghișeu nu mai suntem obligați să aducem documente de la alte instituții. Se elimină solicitarea de a avea copii legalizate, ceea ce înseamnă că funcționarul de la birou poate să certifice conformitatea copiei. Dispar formularele tipizate, care trebuie să fie disponibile online. Sunt multe modificări, care vor avea un impact important în facilitarea relației între cetățean și administrație“, a precizat Iulian Popescu.