Ultima oră

Concedieri masive la un mare angajator


Probleme pentru Carrefour. De curând, gigantul francez a concediat peste 900 de angajaţi şi a închis aproape 100 de magazine. Aceasta este o consecință a puterii magazinelor de tip discount, acestea înregistrând un mare succes în Polonia.
Este important de precizat că 92 dintre supermarketurile pe care s-a pus lacăt în ultimul an erau francizate. Retailerul francez nu este singurul afectat de situaţie, peste 1.600 de magazine dispărând de pe piaţa poloneză în primele şase luni ale anului 2024.
Aproape 100 de magazine Carrefour au fost închise
Succesul magazinelor de tip discount din Polonia duce la închiderea pe bandă rulantă a hipermarketelor. Cel mai afectat retailer este Carrefour, gigantul francez fiind nevoit să concedieze aproape 1.000 de angajaţi şi să închidă peste 100 de magazine, dintre care 92 fiind francizate.
În schimb, supermarketuri precum Zabka au un succes fenomenal. Peste 3 milioane de clienţi intră zilnic în cele peste 10.000 de magazine de proximitate din Polonia. Astfel, Carrefour intenţionează să se concentreze pe dezvoltarea rețelei sale de magazine francizate pentru a fi în acest mod aproape de cetăţeni.
În 2024, planurile retailerului francez sunt să deschidă alte 137 de magazine. Carrefour se afla în 813 locaţii la sfârşitul lunii martie, cu 28 mai puţine decât la sfârşitul lui 2023.
Din păcate, nu este singurul jucător de pe piaţa de comerţ afectat de discounteri. Anul acesta, din 28 de sectoare monitorizate în prima jumătate a anului, 21 au înregistrat o scădere a numărului de locaţii. Mai exact, au fost închise peste 1.600 de magazine în primele şase luni ale anului curent.
România, singura piaţă pe plus pentru retailer
Cel de-al doilea trimestru din 2024 s-a încheiat pentru Carrefour România cu o cifră de afaceri de 761 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 0,2%. Astfel, ţara noastră este singura piaţă din Europa în care retailerul francez a înregistrat o creştere.
În Franţa, Italia, Spania, Belgia şi Polonia, retailerul francez a avut parte de un declin de zeci de miliarde de euro.
„În România, vânzările comparabile au crescut ușor în trimestrul al doilea, scăderea inflației fiind compensată prin majorarea volumelor. În plus, am continuat integrarea magazinelor Cora achiziționate în trimestrul al patrulea al anului trecut, ceea ce a afectat profitabilitatea pe termen scurt”, este precizat în raportul financiar Carrefour.
În ţara noastră, Carrefour are 450 de magazine în 113 oraşe şi peste 17.000 de angajați.
Sursa: Bugetul.ro

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *