Asta, deoarece costurile pentru cei 9 salariați, funcționare dar și pază ajungeau la aproape opt miliarde de lei vechi pe an. La un simplu calcul, costurile pentru acest centru au depășit un milion de euro în cei șase ani, bani care ar fi putut fi folosiți pentru infrastructura rutieră, extinderea rețelei de gaz, branșarea locuințelor la gaze, infrastructura școlară, investiții în sănătate… Mai exact, luna de luna, primăria municipiului achita aproximativ 50.000 de lei numai salarii, la care se adăugau cheltuielile de funcționare: energie, apa, canal, energie termică dar și pază care era asigurata cu polițiști locali care și pentru aceștia se plătea lunar peste 15.000 de lei.
Toate aceste cheltuieli de un milion de euro au fost făcute doar pentru a menține în cele 60 de garsoniere, plus birouri și garanții pentru unu sau doi beneficiari pe an. Rareori erau aduse aici persoane fără adăpost noaptea, care a doua zi trebuiau să părăsească clădirea. Primăria Motru nu își mai poate permite aceste pierderi mari anual pentru unul sau doi beneficiari mai ales că de la jumătatea lunii nu mai exista autorizație de funcționare pentru cele trei servicii este mai bine sa se întrerupă activitatea. Se dorește că aceste garsoniere sa le poată fi schimbata destinația în locuințe sociale care să ajungă la tinerii căsătoriți, la persoane cu o situație precară, sa nu fie închise ani de zile deși sunt zeci de cereri de locuințe la nivelul UAT-ului. Personalul actual, o parte va fi redistribuit și preluat de primăria municipiului(personal contractual care se regăsește în statul de funcții al primăriei-post vacant) iar cei care nu au un post vacant în organigrama vor putea participa la concurs din sursa interna în următoarea perioadă pentru a nu fi lăsați pe dinafară. CL Motru i-a fost adus la cunoștință acest lucru, urmând a fi prezentat un proiect de hotărâre în acest sens.
Indiferent de decizia CL Motru este clar că primăria nu mai poate susține financiar aceasta activitate păguboasă timp de șase ani de zile. In cazul in care după data de 15 noiembrie, serviciile vor mai funcționa fără autorizație, centrul riscă amenzi mari peste 20.000 de lei fiecare serviciu în parte care vor fi suportate de cei care nu vor respecta legea.
Pe scurt, la acest centru a fost trai pe vătrai în ultimii șase ani, salariații uitând să vină la program, nu își respectau programul de lucru, asta pe bani buni plătiți de angajatorul Primăria Motru, sume care în loc să ajungă la investiții erau utilizați doar pentru plata salariilor acestor angajați.
O dată cu desființarea acestui centru, 60 de familii vor putea beneficia de un nou cămin, deoarece noua locație a fost reabilitată totală și recepționată in 2016. Toate spațiile beneficiază de mobilier, perdele, grup sanitar, dotate cu parchet, gresie, geamuri termopan, hidroizolație termica, instalații electrice și sanitare noi.
O dată cu realizarea acestei transformări, primăria poate beneficia de venituri, deoarece aceste locații vor fi închiriate cu sune cuprinse între 150-250 de lei lunar. Anual se pot încasa la bugetul local aproximativ 200.000 de lei lunar.