Dezvăluiri

Un nou raport de control devastator la Serviciul de Ambulanță! Prefectul Iacobescu a cerut înlocuirea managerului!

O nouă verificare a Corpului de Control al Instituției Prefectului Județul Gorj la Serviciul Județean de Ambulanță, finalizată în ultima zi a anului trecut și care a scos în evidență aspecte grave în activitatea instituției l-a determinat pe prefectul Marcel Iacobescu să ceară schimbarea din funcție a managerului Traian Claudiu Constantinescu. Este al patrulea raport de control efectuat, în 2021, la SJA Gorj iar concluziile sunt aceleași: managementul instituției ”nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță”. În aceste condiții, chiar prin actul de control se recomandă Ministerului Sănătății să analizeze și să dispună, după caz, înlocuirea persoanelor care asigură managementul Serviciului Județean de Ambulanță Gorj.

E degringoladă totală în activitatea Serviciului Județean de Ambulanță Gorj, iar dacă organele judiciare vor verifica în detaliu aspectele semnalate în toate rapoartele de control ale Instituției Prefectului cu care au fost sesizate, în decursul anului trecut, atunci scapă cine poate.

Ultimul raport relevă faptul că SJA a plătit despăgubiri pentru tuburile de oxigen medicinal pierdute sau deteriorate, iar pentru achitarea sumelor s-au făcut recepții fictive și plăți ilegale, însă conducerea instituției nu a dispus efectuarea unei anchete administrative pentru a se stabili cine sunt vinovații și pentru a recupera banii de la aceștia.

Haosul de la SJA Gorj se poate deduce și din cele șapte amenzi primite, doar în cursul anului trecut, de la Inspectoratul de Muncă, Direcția de Sănătate Publică și Departamentul pentru Situații de Urgență, patru dintre acestea, adică 26.000 de lei, în total, au fost plătite în integralitate, fără să fie contestate.

Raportul Corpului de Control are 34 de pagini, verificările au vizat zece puncte importante din activitatea SJA Gorj, iar la finalizarea actului de control au fost impuse mai multe măsuri care trebuie duse la îndeplinire de către Comitetul Director al instituției. În final, reprezentanții prefectului au sesizat Direcția Regională a Finanțelor Publice Craiova și Inspectoratul de Poliție Județean Gorj cu privire la protejarea fondurilor publice și pentru stabilirea și recuperarea prejudiciilor, respectiv pentru abateri ce pot intra în sfera răspunderii penale.

Concluzia generală care se desprinde din actul de control este că ” managementul general al Serviciului Județean de Ambulanță Gorj nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță, se recomandă Ministerului Sănătății ca, în conformitate cu prevederile art.118 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, să analizeze și să dispună, după caz, înlocuirea persoanelor care asigură managementul Serviciului Județean de Ambulanță Gorj”.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *