Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a deschis,vineri, târgul „Stâne, Gusturi şi Tradiţii româneşti”, eveniment organizat în curtea instituţiei, în colaborare cu Asociaţia Crescătorilor de Ovine „Păstorul Crişana” Arad şi cu sprijinul altor forme asociative ale crescătorilor de ovine din România. Evenimentul face parte din campania de promovare a produselor agroalimentare româneşti şi de creştere a accesului românilor la alimente de calitate obţinute pe plan local, sub denumirea „Produs românesc – Bun pentru tine, bine pentru fiecare!”, informează MADR. Produsele din Gorj nu au lipsit de la târg.
„Ne dorim să aducem în atenţia bucureştenilor, şi nu numai, farmecul uneia dintre cele mai vechi îndeletniciri ale poporului român, păstoritul. Fermierii din judeţele Alba, Arad, Botoşani, Braşov, Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Neamţ, Olt, Sibiu, Vâlcea refac unul dintre drumurile parcurse de ciobani cu sute de ani în urmă, pornind pe un traseu de sute de kilometri de-a lungul munţilor Carpaţi, poposind în mijlocul Bucureştiului, în curtea MADR, cu tolba plină de poveşti şi bunătăţi de la stână”, susţin organizatorii.
Astfel, toţi iubitorii de tradiţie şi de produse alimentare pregătite după reţete tradiţionale au fost invitaţi să descopere viaţa bacilor şi a băciţelor din plaiul mioritic şi să se delecteze cu o varietate de produse din lapte şi carne de oaie precum: caş proaspăt, urdă, telemea de oaie proaspătă sau maturată, brânză de burduf în membrană naturală, caşcaval, lapte bătut, smântână, telemea de capră sau pastramă de oaie proaspătă sau afumată, mezeluri, mici, tocan de oaie, sloi de oaie.
De asemenea, timp de trei zile, bucureştenii au putut găsi în curtea MADR produse tradiţionale pregătite ca la stână: bulz, pastramă, mici pe grătar, precum şi muzică populară. Potrivit organizatorilor, atracţia târgului rămâne un ceaun, unde va fi preparat tocanul de oaie, mâncarea de bază a ciobanilor.
„Asociaţia Crescătorilor de Ovine „Păstorul Crişana” Arad este implicată în dezvoltarea sectorului zootehnic şi derulează programul de ameliorare a rasei Ţurcane. Totodată, a aderat la diverse forme asociative internaţionale care au drept obiectiv stabilirea unor indicatori de performanţă privind producţia de lapte de ovine. Prin implicarea în campania iniţiată de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, asociaţia şi-a propus să contribuie la consolidarea lanţului scurt de aprovizionare, prin întâlnirea directă dintre producătorul de produse din specia ovină şi caprină şi consumator”, a transmis MADR în comunicat.