Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca GORJ face cunoscut ca, in temeiul O.U.G. nr. 32/2020 privind modificarea si completarea OUG nr.30/ 2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-Cov-2, pe perioada stării de urgență, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului, în cazul reducerii sau întreruperii temporare a activităţii, total sau partial, in conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, salariații vor beneficia de o indemnizație egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea 6/ 2020 ( Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020).
In situatia in care bugetul angajatorului destinat platii cheltuielilor de personal permite, indemnizatia prevazuta poate fi suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, in conformitate cu prevederile art.53 aln.1) din Legea nr.53/ 2003 cu modificarile si completarile ulterioare.
In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei, angajatorii depun prin posta electronica, la AJOFM GORJ, pe adresa de mail gorj@anofm.gov.ro, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului conform modelului care va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea 1.
Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele mentionate, plata indemnizatiei facandu-se din Bugetul asigurarilor pentru somaj in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale,
Plata indemnizatiei se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor de la Bugetul asigurarilor pentru somaj
Documentele se depun incepand cu data de 01 Aprilie 2020 pentru perioada 16 – 31 Martie 2020 si incepand cu 01 Mai 2020 pentru luna Aprilie 2020.
Precizam ca modelul documentelor ce vor trebui transmise de catre angajatori la AJOFM GORJ , pentru plata acestor indemnizatii sunt prevazute in Ordinul 741/ 31.03.2020 al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.269/ 31.03.2020
Pentru solicitari de informatii punem la dispozitie urmatoarele numere. de telefon si adrese de e-mail:
1) 0721998772- E-mail: laura.ungureanu@gj.anofm.ro
2) 0771363860- E-mail: george.juncu@gj.anofm.ro
- Angajatorii din judeţul Gorj vor depune înştiinţările/dovada privind încadrarea în muncă, adrese privind restructurări/concedieri colective, cereri, petiţii, adrese monitorizare lunară, cereri pentru subvenţionarea locului de muncă, online, pe email la adresa ajofm@gj.anofm.ro. sau prin fax la numărul 0253 211568.
- Angajatorii din judeţul Gorj beneficiari de subvenţii vor depune documentele necesare plaţii acestor subvenţii(tabel, stat de plată şi pontaj) aferente lunilor februarie, martie si pana la incetarea starii de urgenta, ONLINE, la adresa de E-mail: ajofm@gj.anofm.ro
- In situatia in care AJOFM GORJ are posibilitatea de subventionare a locurilor de munca in conformitate cu prevederile Legii 76/ 2002, potentialii beneficiari vor fi contactati telefonic de catre functionarii agentiei, pentru a li se comunica modalitatea de incheiere a conventiilor.
- Facem apel la angajatorii care urmeaza sa concedieze individual, colectiv, sa ii sprijine pe cei carora urmeaza sa ii concedieze in transmiterea documentelor la adresele de mail mentionate functie de domiciliile fiecaruia pentru ca ulterior sa poata beneficia de indemnizatie de somaj.
In acest sens, rugam angajatorii sa solicite sprijinul operatorilor mentionati mai jos, in vederea intrarii in posesia formularelor si transmiterea ulterioara a acestora la AJOFM GORJ.
LOCATIA | Adresa e-maill | Telefon |
TG-JIU | nadia.bogdan@gj.anofm.ro | 0253211568 int.202 |
MOTRU | diana.albici@gj.anofm.ro | 0253410132 |
ROVINARI | adrian.mitrea@gj.anofm.ro | 0253211568 int.202 |
ROVINARI | izabela.pasarin@gj.anofm.ro | 0253211568 int.202 |
CARBUNESTI | nicoleta.pavel@gj.anofm.ro | 0253379345 |
CARBUNESTI | giorgiana.gherghisan@gj.anofm.ro | 0253379345 |
NOVACI | codruta.brinzan@gj.anofm.ro | 0761630451 |
Functie de aparitia unor modificari/ completari legislative vom reveni cu detalii.
Conducerea Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca GORJ