Ultima oră

ANPC a oprit de la vânzare 618 mașini second-hand

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din România a oprit vânzările a peste 600 de autovehicule, a informat marți carVertical, companie specializată în verificarea istoricului auto.

FOTO: ARHIVĂ

Comisarii de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Sud-Muntenia care au controlat, în ultimele săptămâni, comercianţi de autovehicule rulate au oprit de la vânzare peste 600 de autovehicule, după ce au constatat că vânzătorii nu oferea cumpărătorilor informaţii esenţiale despre aceste maşini.

Un expert auto de la carVertical spune că situația de pe piața românească a mașinilor second-hand este departe de a fi transparentă și împărtășește sfaturi despre cum să reduci riscul de a cumpăra o mașină de proastă caloitate.

Informațiile incoerente pot duce la pierderi financiare
Deși mulți oameni își pun încrederea în dealerii auto, nu toți sunt sinceri. În povestea recentă, vânzările a 618 mașini au fost oprite, deoarece autoritățile au găsit deficiențe în informațiile acestora. Un număr semnificativ de mașini nu aveau date privind marca, tipul de combustibil, capacitatea cilindrică, anul de fabricație, anul primei înmatriculări sau datele erau incomplete.

De asemenea, autoritățile au descoperit numeroase neconcordanțe între informațiile prezentate de dealeri și cele din documentele vehiculului, cum ar fi kilometrajul incorect, existența unor posibile daune, numărul fals de proprietari anteriori și perioada de garanție greșită.

Ne putem doar imagina câte astfel de mașini au fost deja vândute în România de-a lungul anilor.

„Atunci când kilometrajul este modificat sau când un vehicul are daune ascunse, noul proprietar nu numai că își riscă siguranța, dar poate pierde și mulți bani. Vânzătorii neserioși dau kilometrajul înapoi pentru a-l putea vinde mai scump. În acest fel, va fi mai greu de planificat întreținerea unei mașini și este posibil ca aceasta să necesite reparații ample”, spune Matas Buzelis, expert în domeniul auto și șef al departamentului de comunicare al carVertical.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *