Este vorba de drumurile intens circulate pe care există cel mai mare risc de producere de accidente. Primele camere vor fi puse în funcţiune pe Autostrada Bucureşti – Piteşti, Autostrada Bucureşti – Constanţa şi Bucureşti – Ploieşti.
De asemenea, vom avea radare fixe şi pe celebrul DN1, care face legătura cu staţiunile montane, DN2 sau E85, drumul care leagă Capitala de Moldova, dar şi pe DN6 sau DN7.
Cum vor funcţiona aceste radare fixe? În momentul în care vor detecta depăşirea vitezei legale, sistemul va alerta automat poliţia. Apoi, un ofiţer din cadrul Poliţiei Române va analiza imaginile şi va dispune măsurile legale.
Aceste radare fixe vor funcţiona din 2026, iar ele se vor adăuga celor pe care poliţia le deţine deja şi aici vorbim de 700 de radare pe trepied şi încă 300 de radare mobile. Practic, de anul viitor pe şoselele din România vor funcţiona, în total, 1.400 de radare.