Ultima oră

Cât l-a costat pe un român reparația unei mașini Tesla Model 3 după ce a dat peste un bolovan și a spart bateria

Un șofer român a dat cu o mașină electrică Tesla Model 3 peste un bolovan și a spart bateria de înaltă tensiune. Noroc că avea asigurare de tip Casco, că, altfel, factura reparației l-ar fi speriat, chiar dacă el susține că nu.

 

Bateria de înaltă tensiune este cea mai scumpă „piesă” a unei mașini 100% electrice. Sigur, odată cu evoluția și înmulțirea mașinilor pe baterii, fie ele 100% electrice, hybrid sau plug-in hybrid, costul acumulatorilor de înaltă tensiune a scăzut și continuă să scadă. Dar, și așa, acumulatorii de înaltă tensiune sunt încă foarte scumpi.

În cazul multor mașini electrice uzate, dar și noi, ajung până la 50% din prețul de vânzare, iar în unele cazuri și depășesc acest prag.

Un șofer român a dat cu o Tesla Model 3 peste un bolovan și a spart bateria. Cât l-a costat
Un șofer român, care a avut ghinion și a dat peste un bolovan pe un drum de munte cu o versiune mai veche de Tesla Model 3, cu baterie de 62 kWh, avariind serios acumulatorul de înaltă tensiune, a povestit pe grupul de Facebook „Mașini electrice” cât l-a costat reparația la service-ul de marcă.

„Am tot am citit diverse aberații de la posesorii de ICE legate de costurile implicate în eventualitatea schimbării bateriei HV, și care susțineau ca prețul poate depăși jumătate din valoarea mașinii electrice.

Iată ca sunt în situația în care, în urma trecerii peste un bolovan mare, rostogolit în mijlocul șoselei între-o zona montană, s-a luat decizia înlocuirii bateriei HV, la Tesla M3.

Costul de înlocuire la reprezentanta Tesla este de 38000 lei plus 2700 lei manopera. Adică 8100 €, baterie nouă, cu garanția de 8 ani (mașina are acum 100000km).

Înainte am avut un X1, a cărui distribuție s-ar fi putut rupe oricând după 150000km, și nu vreți să știți de câte ori mai scump e un motor de BMW nou. Schimbarea distribuției la reprezentanta se apropia de costul unei baterii HV de Tesla.

Menționez ca actuala baterie, care are avariat doar sistemul de răcire, va ajunge cel mai probabil într-un sistem fotovoltaic (fiind de 62kwh). Aș fi cumpărat-o eu, dacă aș fi putut, și s-o integrez în sistemul meu PV, dar face asiguratorul ce vrea cu ea.

P.S. dacă nu aveam CASCO și suportam costurile, aș fi dus bateria la un service care se ocupa cu reparații și m-ar fi costat în jur de 800€. Dar reprezentanta Tesla nu face asta și e normal sa nu faca”, scris pe Facebook proprietarul Teslei Model 3.

Compararea prețului schimbării distribuției la un BMW X1 cu cel al înlocuirii bateriei de 62 kWh la Tesla Model 3 este aberantă.

Pentru buna informare, un kit complet de distribuție original pentru un BMW X1 cu motor tip „N47”, de exemplu, costă 3.500-3.800 lei, adică în jur de 700-750 €. Iar la cel mai scump service manopera nu ajunge nici la 2.000 €.

   

Citește și:

Un comentariu

  1. Nu stiu cat costa un kit de distributie pentru X1, dar la reprezentanta, un cheder pentru usa mini cooper s, acum 3 ani costa 1100 ron. L-am luat de la dezmembrari cu 50 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *