În 2012…
… autoritățile locale au solicitat bani din fondul de rezervă al Guvernului pentru amenajarea unui heliport la Tg-Jiu. În paralel, la nivelul Primăriei Tg-Jiu s-a demarat procedura pentru a fi întocmită documentația în vederea construirii acelui heliport, iar proiectul, care conține toate categoriile de lucrări pentru funcționalitatea heliportului, a fost elaborat de către Institutul de Proiectări în Transporturi Auto, Navale și Aeriene. Valoarea totală a proiectului, care conține, pe lângă infrastructura rutieră, și instalațiile de balizaj, cele electrice, gardul de securitate și cabina de comandă, adică toate elementele care-l făceau funcțional 24/24 de ore, era de 2,7 milioane de lei și a fost obținută autorizația de construire pentru realizarea acelui obiectiv extrem de important pentru gorjeni.
În luna noiembrie a acelui an, a fost alocată, prin Hotărâre de Guvern, suma de 451.000 de lei, care a acoperit valoarea lucrărilor la infrastructura rutieră, adică o platformă betonată de câteva zeci de metri pătrați.
De la finalul lui 2012, când a fost turnată acea platformă din beton, în afară de unele lucrări prin care a fost mărită capacitatea instalației electrice din zonă, nu s-a mai făcut nimic, iar heliportul nu este funcțional pe timpul nopții.
În urmă cu doi ani…
… reprezentanții municipalității anunțau că în bugetul pentru 2019 era inclus acel obiectiv și, implicit, suma necesară pentru finalizarea lucrărilor la heliport, evident după ce reactualizarea proiectului tehnic.
Abia în acest an Consiliul Județean Gorj a alocat diferența de bani pentru finalizarea heliportului, însă, surpriză, suma intrată în bugetul public al municipiului Tg-Jiu a fost depersonalizată, așa că poate fi folosită pentru alte lucrări, heliportul neconstituind o prioritate.
Cu câteva luni în urmă, deputatul USR Radu Miruță anunța că va face o colectă publică, împreună cu Mitropolia Olteniei, pentru a strânge 180.000 de euro, în vederea realizării heliportului și avansa și un termen: ”în 175 de zile, la Tg-Jiu, vor putea ateriza elicopterele și pe timp de noapte ”.
Nimic nu s-a realizat, până în prezent, iar autoritățile au rămas insensibile chiar și la moartea atâtor gorjeni cu afecțiuni medicale pentru care ar fi contat și câteva minute, în cazul în care heliportul era funcțional la orice oră din zi și din noapte.
Discuțiile…
… despre heliport au revenit, de fiecare dată, când rudele celor decedați s-au întrebat ”cum ar fi decurs lucrurile dacă elicopterul putea ateriza atunci…noaptea?”, dar, acoperite de promisiuni, comentariile s-au stins repede. Așa s-a întâmplat și în aprilie 2019, după moartea fostei directoare de la Casa de Pensii, Rodica Ghimiș, consilier local, la data decesului.
În ultimele zile, alte persoane decedate, aceleași discuții. Loredana Manuela Gogârlă, asistent medical în Secția de Obstetrică-Ginecologie a Spitalului Bumbești-Jiu, a murit, fulgerător, la vârsta de doar 48 de ani.
Cei care cunosc detalii au spus că asistenta a murit cu zile și că putea fi salvată dacă era transportată, în timp util, cu elicopterul, la un alt spital din țară.
Alina Carmen Cătănescu, în vârstă de 41 de ani, soția judecătorului Florin Bogdan Cătănescu, a decedat, în urma unui anevrism cerebral și a fost înmormântată marți. La Tg-Jiu, autoritățile se complac într-o indolență criminală și de 9 ani nu sunt în stare să finalizeze heliportul unde ar fi putut ateriza un elicopter SMURD și pe timp de noapte, care să o trasporte pe femeie la un neurochirurg.