Anul școlar 2024-2025 aduce mai multe noutăți pentru anumiți elevi din România. Ei vor primi bani în plus din partea statului. În acest sens, Ministerul Educației a trimis către școlile din țara noastră lista cu sumele forfetare pe care le vor primi acești elevi.
Potrivit listei cu sumele forfetare trimisă de Ministerul Educației în școli, în anul școlar 2024-2025, elevii navetiști care se deplasează către școală pe un traseu pe care nu există transport județean contractat de Consiliul Județean vor primi în medie 0,38 lei pe kilometru.
Acești elevi din România vor primi bani în plus
Până acum, 29 de județe au stabilit că vor da pe kilometru, dus-întors, pentru transportul elevilor, între 0,23 lei – 0,64 lei. În 11 județe, unde Consiliile Județene nu au semnat contracte pentru transportul județean, elevii navetiști vor primi 0,38 lei pe kilometru. Aceste județe sunt: Argeș, Dâmbovița, Dolj, Giurgiu, Harghita, Iași, Maramureș, Mehedinți, Neamț, Teleorman și Timiș.
Conform Ministerului Educației, până în ziua a cincea a fiecărei luni, școlile trebuie să centralizeze datele despre sumele necesare pentru transportul elevilor navetiști.
Tot în anul școlar 2025-2025, elevii care vor avea media generală între 7,00 și 9,50 vor primi bursă de reziliență. Totodată, în noul an școlar, vor avea dreptul la bursă de merit și la bursă de reziliență chiar și elevii din învățământul profesional/dual. Banii vor fi însă acordați numai elevilor care au obținut unul din primele trei premii la etapele județene ale olimpiadelor școlare recunoscute de Ministerul Educației. În plus, și elevii care au obținut premiul I la etapele naționale ale concursurilor/competițiilor școlare și extrașcolare, recunoscute de Ministerul Educației, vor beneficia de burse de merit sau de reziliență.
Interlopii l-au terorizat pe fostul fotbalist uriaș al României. Momentele crâncene prin care a trecut Ioan Timofte, marea vedetă a Politehnicii Timișoara
Abandonul școlar, fenomenul care amenință sistemul de învățământ românesc
În cadrul unui podcast al publicației Școala 9, Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE, a explicat că țara noastră este lider la nivel european în privința abandonului școlar timpuriu. În același timp, Hannah Kitchen, analist pentru politici educaționale al OCDE, a subliniat faptul că învățământul secundar superior nu le oferă elevilor români competențele necesare pentru angajare la sfârșitul școlii.
Conform datelor PISA 2022, 7,8% dintre elevii de 15 ani din țara noastră au lipsit de la școală mai mult de 3 luni. Acest procent este asemănător cu cel al mediei OCDE, care este de 7,6%.
„Un elev care a fost absent ar putea deveni un elev care să repete anul, iar acei elevi care repetă anul devin foarte vulnerabili și pot abandona școala. O șesime din elevii de 11 ani din România sunt încă în școala primară, când ar trebui să fie în gimnaziu. 5,3% dintre copiii de 8 ani din România deja au abandonat sistemul de educație”, a declarat Hannah Kitchen. Sursa: Bugetul.ro
0 218