Documentațiile cu cele două variante ale Drumului Expres Târgu Jiu – Craiova se află acum la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova pentru a fi analizate din punct de vedere tehnic și financiar. Una din variante propune un traseu paralel că DN 66 și este prin Turceni, localitatea de baștină a senatorului Ion Rușeț. A doua variantă, mai scurtă cu 9 kilometri, este prin Târgu-Cărbunești și ar fi mai puține clădiri de demolat. Bugetul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic este de peste 20 de milioane de lei fără TVA. Termenul de predare este de 20 de luni. Vor trebui să fie întocmite studii geotehnice, arheologice, topografice și obținute avizele de mediu, acorduri, autorizații. Drumul Expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile.
„CNAIR a semnat contractul pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu„ cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea EGIS ROMANIA S.A. – SEARCH CORPORATION S.R.L. Valoarea contractului este de 20.247.133,77 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind din Fonduri Europene Nerambursabile, iar termenul de execuție este de 24 de luni, împărțit astfel: Perioada pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 14 luni de la data de începere; 17 luni de la data de începere pentru elaborarea PAC (respectiv în 3 luni de la elaborarea SF); 20 luni de la data de începere elaborarea Proiectului Tehnic (respectiv în 3 luni de la elaborarea PAC); 4 luni pregătirea documentației pentru licitația de execuție.”, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Scopul drumului nu este doar de a ușura accesul craiovenilor către Ranca. El trebuie să faciliteze dezvoltarea Gorjului prin conectarea zonelor populate ale județului atunci când cărbunele și energia vor fi istorie. Deci traseul pe valea Jiului e cel corect și va trebui completat cu un alt traseu expres care sa lege Severinul de R Vâlcea cu trecere prin Tg Jiu.