Discuții despre traseul drumului expres Craiova-Târgu-Jiu au avut loc, săptămâna trecută, la Prefectura Gorj. Reprezentanții firmei care se ocupă de realizarea proiectului au prezentat opt variante. În cele din urmă, au rămas în picioare două: una pe Rovinari, alta pe Târgu-Cărbunești. Primarul orașului Târgu-Cărbunești, Dănuț Birău, spune că se analizează două variante pentru localitatea sa: una pe Stoina-Licurici, alta pe Țânțăreni-Bărbătești. Edilul crede că lucrările la drumul expres ar putea începe în 2025-2026. CNAIR a semnat, în luna martie, contractul pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu”, cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea EGIS ROMANIA S.A. – SEARCH CORPORATION S.R.L. Valoarea contractului este de 20.247.133,77 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind din Fonduri Europene Nerambursabile, iar termenul de execuție este de 24 de luni. “ Consider că printre cele mai eficiente variante din punct de vedere cost-beneficiu ar fi cele două variante care ar trece prin zona Târgu-Cărbunești: una pe Stoina-Licurici, alta pe Țânțăreni-Bărbătești. Aceste variante ar duce trazintul foarte aproape de șoșeaua Transalpina, un punct de atracție turistică al județului nostru. În plus, aceste variante ar fi viabile și din punct de vedere economic. Probabil, un astfel de drum ar face ca, pe lângă el, să apară diverse firme care să realize unități de producție sau depozite. Cu siguranță, aceste lucruri ar duce la dezvoltarea acestor zone într-un viitor apropiat. Acest drum nu va fi realizat mâine, săptămâna viitoare sau peste doi ani. În cel mai bun caz, am putea vorbi de începerea lucrărilor la drumul expres în 2025-2026 ”, a conchis Dănuț Birău.
0 342