Mihai Paraschiv este girat de conducerea PNL Gorj, fiind membru în BPJ al organizației județene, iar recent, a fost numit să se ocupe de activitatea politică la Turcinești, după ce filiala comunală a PNL a fost dizolvată. Paraschiv este managerul Transloc SA, societate deținută de către Consiliul Local Tg-Jiu, care se ocupă de transportul public urban de călători, însă pare că manageriază SRL-ul familiei.
Potrivit datelor financiare ale societății, Transloc înregistra pierderi de 514.258 de lei, după activitatea desfășurată până la finele trimestrului al III – lea din anul trecut. La finalul anului 2022, rezultatul exercițiului financiar era tot negativ, însă Paraschiv refuză să creadă că Transloc SA nu se conduce precum un service auto. În jur de 400.000 de lei este pierderea societății, însă în documentele contabile ale acesteia apare o factură de 100.000 de lei, înaintată spre decontare Primăriei Tg-Jiu. Municipalitatea refuză să achite factura, pentru că ea nu reprezintă un decont al serviciului de transport public, ci o așa zisă inflație la costul biletului, calculată din luna septembrie a anului trecut, și i-a cerut lui Paraschiv să o anuleze.
Marți, 30 mai, e ultima zi în care Transloc SA poate depune bilanțul contabil, pentru activitatea din anul precedent, la Administrația Finanțelor Publice, însă acest lucru nu este posibil, din cauză că Adunarea Generală a Acționarilor a refuzat să aprobe bilanțul în forma actuală, adică, cu acea factură de 100.000 de lei, emisă în decembrie 2022, și neanulată. Dacă o anulează, atunci pierderea societății crește la 500.000 de lei. Dacă AGA și Consiliul de Administrație ar studia contractul de mandat al lui Paraschiv, la dezastrul financiar din firmă, pe baza indicatorilor de performanță ai acestuia, ar trebui să solicite revocarea acestuia din funcție.
Și nu e singura problemă de ordin financiar de la Transloc. Societatea are încheiate două contracte cu municipalitatea: unul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local și altul, similar, pentru serviciul de ridicări auto. Cum serviciul de ridicări auto generează pierderi, pentru acoperirea unor cheltuieli de natură salarială, au fost transferate sume dinspre contractul pentru asigurarea transportului public.
O astfel de operațiune de numește ”deturnare de fonduri” și este infracțiune. Asta în cazul în care organele judiciare sunt sesizate de structurile de conducere ale Transloc SA, cu privire la aceste aspecte.
Claudiu Matei