Eveniment

Gorjeancă, angajată a MApN, victimă a fraudei informatice

O femeie angajată a MApN a fost victima unei tentative de fraudare a contului său bancar. Marian Mitu, bărbatul care a încercat să o înșele pe femeia din județul Gorj, a fost condamnat la o pedeapsă de doi ani și opt luni de închisoare cu executare pentru săvârșirea infracțiunilor de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos în formă continuată și de acces ilegal la un sistem informatic în formă continuată

„Contopește pedepsele de mai sus în pedeapsa cea mai grea, de 2 ai și 6 luni închisoare, la care adaugă sporul de o treime din cealaltă pedeapsă stabilită, respectiv 2 luni închisoare, inculpatul urmând să execute pedeapsa rezultantă de 2 ani și 8 luni închisoare, în condițiile art. 60 C.pen“, a stabilit Tribunalul Gorj.

Potrivit procurorilor, victima, din localitatea Tismana, a fost contactată pe aplicația Facebook de o persoană, care, sub pretextul unei promoții la o cunoscută bancă, i-a transferat în mod fraudulos din cont suma de 10.000 de euro și 12.000 de lei.

„Din declarațiile date în calitate de persoană vătămată a rezultat că în data de 01.01.2020 a primit o cerere de prietenie de la un cont, cerere pe care nu a acceptat-o, iar la scurt timp prin intermediul aplicației de mesagerie Facebook – Messenger, aceasta a abordat-o, întrebând-o dacă deține un cont la … Bank și i-a explicat că este în derulare o ofertă prin care banca mai sus menționată oferă câte 100 de lei dacă va adăuga un șablon cu denumirea ”Bonus 100” în contul numitului, cont către care persoana vătămată trebuia să remită suma de 1 leu. Șablonul mai sus menționat trebuia salvat cu denumirea ”Bonus 100”, bonus ce urma să fie primit atât de persoana vătămată cât și de utilizatoarea contului. Utilizatoarea contului de Facebook a avut o atitudine insistentă, solicitându-i persoanei vătămate să trimită suma de 1 leu în acel cont, motivând că a strâns suma de 1900 de lei, iar contul pe care i l-a trimis, reprezintă contul bancar al unui prieten pe care îl ajută pentru o casă.

După multe insistențe, persoana vătămată i-a răspuns utilizatorului contului că are o cunoștință ce lucrează în cadrul băncii …, iar aceasta nu cunoaște detalii despre o asemenea promoție, invocând aceste lucruri pentru a fi lăsată în pace. Utilizatorul contului i-a explicat în continuare că este o ofertă recentă, din data de 22.12.2019 ce are ca valabilitate până la data de 10.01.2020.

În perioada în care a fost abordată, persoana vătămată se afla în misiune în Afganistan, iar în data de 03.01.2020, a fost contactată de sora sa, care i-a comunicat că i-a fost transferată în cont suma de 14.000 de lei.

În aceeași zi, persoana vătămată a accesat aplicația de mobile banking, ocazie cu care a constat că toți banii pe care îi avea în cont în moneda euro, respectiv 10.000 de euro, fuseseră convertiți în moneda Ron, iar întreaga sumă a fost transferată după cum urmează:
-surorii sale, suma de 14.000 de lei,
-vecinei sale, suma de 40.000 de lei
-unchiului său, suma de 5000 de lei.

Cele trei conturi ale persoanelor menționate mai sus, erau salvate în aplicația de mobile banking ca șabloane, deoarece persoana vătămată obișnuia să mai trimită bani în țară prin intermediul acestora.

Tot în data de 03.01.2020, utilizatorul contului a contactat-o pe persoana vătămată în timp ce era în aplicația de mobile banking şi i-a trimis o captură de ecran ce evidenția conturile sale curente, cât și un cont deschis pe numele lui cont în care persoana vătămată trebuia să remită suma de 5000 de lei pentru a-și recupera banii“.

Bărbatul și-a recunoscut faptele pentru a primi o pedeapsă mai mică.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *