Ultima oră

Norma de poluare Euro 7 va scumpi mașinile noi cu minimum 2.000 €

În UE, standardele de emisie pentru vehiculele noi stabilesc limite pentru emisia de gaze și particule poluante de evacuare, care sunt în prezent determinate la „Euro 6” pentru autoturisme/dube și în „Euro VI” pentru vehiculele grele.

În noiembrie 2022, Comisia Europeană (CE) a publicat o propunere pentru un nou standard combinat „Euro 7” care stabilește limite de emisie mai stricte decât Euro 6/VI și abordează, de asemenea, emisiile de particule non-esapament (de la uzura frânei și abraziunea pneurilor). În prezent, Euro 7 este planificat să fie introdus până în iulie 2025 pentru mașini/dube și până în iulie 2027 pentru vehiculele grele, potrivit frontier-economics.

Standardele Euro 7 duc la costuri suplimentare
Conformitatea cu regulamentul Euro 7 propus va cere OEM-urilor să instaleze hardware suplimentar și să investească în dezvoltarea și lansarea de noi tehnologii – ceea ce va afecta costurile de producție ale noilor vehicule conforme cu Euro 7. În plus, există costuri indirecte, cum ar fi consumul crescut de combustibil, care se vor adăuga la costurile totale de proprietate pentru consumatori.

Pe lângă propunerea Euro 7, CE a publicat o Evaluare a Impactului (IA) cu privire la implicațiile Euro 7 care se referă la un studiu al unui consorțiu de cercetare. AI estimează costuri directe suplimentare pentru euro 7 conform pentru vehicule de ordinul a 180-450 € pentru autoturisme/dube și 2.800 € pentru autobuze/camioane.

Estimările costurilor din industrie diferă substanțial
Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a cerut Frontier să furnizeze o evaluare independentă și conformă a costurilor pentru un vehicul Euro 7 nou, pe baza estimărilor experților din industrie și să le compare cu estimările de cost raportate în Euro 7 IA.

Costurile directe incrementale medii ale vehiculelor Euro 7 (comparativ cu Euro 6/VI) sunt determinate în mare parte de costurile de echipamente și investiții și sunt de aproximativ 2.000 EUR per mașină/dubetă ICE și 12.000 EUR per autobuz/camion diesel. Aceste estimări sunt între patru și zece ori mai mari decât estimările raportate în Euro 7 IA.

Pe lângă costurile directe, experții din industrie raportează o creștere a consumului de combustibil pentru a îndeplini cerințele Euro 7 propuse (de exemplu, combustibil suplimentar pentru încălzirea catalizatorului de la pornirea la rece) de 3,5 % în medie. Acest lucru duce la costuri indirecte suplimentare materiale pentru consumatori și companiile de logistică.

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *