În anul 2019, după evenimentul de la pasajul CFR din strada Ciocârlău din Târgu Jiu, în cauză s-a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu. S-a reclamat atunci că în 2017 Primăria și CL Târgu Jiu au solicitat expertize tehnice privind reabilitarea celor două pasarele CFR din strada Unirii și din strada Ciocârlău din municipiu. Ambele expertize au fost plătite din bani publici iar în noiembrie 2017 când experții au predat cele două expertize către municipalitate au explicat clar că trebuie făcute de urgență reparații la ambele pasarele iar la cea din Ciocârlău au specificat clar sa se facă reparații inclusiv la trotuare și la căile de acces.
Din noiembrie 2017 până în octombrie 2019, când trotuarul din pasajul de pe Ciocârlău s-a rupt, nu s-a bugetat niciun ban pentru reparații. Nefiind bani pentru aceste investiții, niciun constructor nu s-a riscat să preia lucrările și să presteze munca cu riscul că o face doar in folosul comunității. Plângerea penală a prezentat faptul că cei din primărie nu au ținut cont de expertizele tehnice din 2017 și exact acolo unde au fost descoperite punctele vulnerabile ale construcției a apărut ruperea trotuarului pasarele din Ciocârlău. Aceasta a pus în pericol siguranța pietonala dar și traficul rutier și feroviar din zonă.
Între timp, din 2019 până în prezent, dosarul a staționat la Parchet, iar reclamantul a cerut explicații la IPJ Gorj. În răspunsul primit de la IPJ se spune clar că dosarul penal nr.4498/p/2019 se află la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu.
Totodată, reclamantul a solicitat ca la dosar sa fie anexat și răspunsul de la ISC prin care se arată clar că degradarea constatată în 2017 s-a accelerat, ceea ce înseamnă că cheltuielile vor fi mai mari pentru reparare, decât estimatul din 2017, dar și că expertizele tehnice au expirat și nu mai corespund. Mai mult, cheltuielile din bugetul local pentru două noi expertize vor atrage o nouă cheltuiala a banului public, asta din cauza unor incompetenți care nu au luat în calcul cele două expertize din 2017.
Guvernul României, prin Corpul de Control al premierului, a cerut explicații și au trimis spre soluționare Instituției Prefectului Gorj, spre soluționare, și la Curtea de Conturi, spre informare.
1 1.017
Pasarelele nu necesita reparare. Pasarelele trebuiesc demolate si construite de la 0 (zero), spre a nu ne trezi ca avem o situatie identica cu cea din Italia.