Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 1,11 milioane autoturisme au fost înmatriculate în luna mai 2025 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 1,9% comparativ cu aceeaşi lună din 2024. Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 1,6% în ritm anual, până la 926.582 de autoturisme, potrivit Agerpres.
Contracţie pe piaţa auto din România
Piaţa auto din România a înregistrat, în schimb, o contracţie de 32,7% în ritm anual, în condiţiile în care luna trecută au fost înmatriculate 10.521 autoturisme, comparativ cu 15.643 autoturisme în luna mai a anului trecut.
Când vine vorba de marile pieţe din UE, înmatriculările de autoturisme au crescut în Spania şi Germania, cu 18,6%, respectiv 1,2%, dar au scăzut în Franţa şi Italia, cu 12,3%, respectiv 0,1%.
58,9% din autoturismele noi înmatriculate în UE au fost vehicule electrice
ACEA arată că 58,9% din autoturismele noi înmatriculate în luna mai 2025 în Uniunea Europeană au fost vehicule electrice, categorie care include atât automobilele pe baterie, cele de tip plug-in hybrid şi vehiculele hibride. Comparativ, în luna mai a anului trecut ponderea vehiculelor electrice a fost de 48,9%.
În rândul principalilor constructori auto generalişti, o creştere semnificativă, de 4,6%, a înmatriculărilor a fost înregistrată în luna mai de grupul francez Renault, care a înmatriculat 111.395 de autoturisme în Europa. Performanţele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 13,2% în ritm anual, până la 49.415 unităţi. În primele cinci luni ale anului, în Europa au fost înmatriculate 249.593 de autoturisme Dacia, în creştere cu 1,8% în ritm anual, cota de piaţă a mărcii Dacia ajungând la 4,5%.