O serie de modificări ar urma fi făcute la depunerea cererilor pentru Programul Tomata, în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19, potrivit agrointel. Ministerul Agriculturii a lansat în dezbatere publică o hotărâre de Guvern prin care vor fi făcute mai multe modificări cu privire la cererile de înscriere depuse pe perioada stării de urgenţă pentru banii de la stat. Acestea se depun până cel târziu 15 mai la Direcţiile Agricole.
Una dintre modificări se referă la verificarea sumelor rămase sau potențial a fi primite prin schema de ajutor de minimis. Aceasta se realizează de către persoana împuternicită din cadrul direcției pentru agricultură județeană și se va comunica telefonic, prin fax sau în format electronic, prin e-mail înainte de înregistrarea cererii de înscriere în program.
De asemenea, pentru județele cu un număr de cereri înregistrate în Registrul unic mai mare de 500, reprezentanții direcțiilor pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București va efectua cel puțin una dintre cele două verificări.
Ajutorul de minimis pentru tomate a crescut la 3.000 de euro pe an pentru cei care cultivă legumele în spații protejate de minim 1.000 mp și valorifică o producție minimă de 2 kg/mp, adică 2.000 de kg pe ciclul de producție ales: pentru ciclul 1, vânzarea trebuie făcută în perioada ianuarie – mai, iar pentru ciclul 2, în perioada noiembrie – 20 decembrie, inclusiv.