Marian Mărunţelu a intrat în acest conflict cu Poliţia Rutieră din Iaşi în luna septembrie a anului 2012.
Atunci, acesta a fost oprit de către oamenii legii pentru că se afla la volanul unei maşini cu numere provizorii, care erau expirate de aproximativ două luni.
Astfel, bărbatul s-a ales cu dosar penal pentru conducerea unui autovehicul neînmatriculat şi i-a fost suspendat dreptul de a conduce. În aprilie 2012, s-a decis neînceperea urmăririi penale, iar bărbatul avea din nou dreptul de a se urca la volan.
Cu toate acestea, el nu a s-a obosit să meargă la Poliţia Rutieră, iar în sistemul informatic figura faptul că nu avea dreptul să conducă, întrucât modificările nu au fost înregistrate.
Ce a urmat întrece orice imaginaţia
În luna mai a anului 2014, Mărunţelu a fost oprit din nou de către poliţişti, în timp ce se afla la volanul unui autoturism Mercedes. Oamenii legii au constatat că autorizaţia de circulaţie a maşinii era expirată, iar bărbatul apărea în sistem fără permis de conducere.
Astfel, s-a făcut din nou dosar penal, de această dată pentru două infracţiuni. Şi de această dată, procurorii au dispus clasarea cauzei, decizia fiind introdusă în baza de date în decembrie 2015. Între timp, în octombrie 2015, Marian Mărunţelu conducea un autoturism BMW în judeţul Botoşani, când a fost oprit de poliţişti pentru că a depăşit viteza legală. Astfel, s-a ales cu un nou dosar penal, tot pentru conducere fără permis, dar şi cu o amendă.
În iulie 2017, Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoşani a renunţat la urmărirea penală, soluţia fiind implementată în sistem abia în februarie 2018. Prea târziu pentru Mărunţelu care, în iulie 2017, a fost verificat de poliţişti pentru că staţiona neregulamentar.
La doar câteva luni distanţă, în octombrie, a fost oprit pentru că nu purta centura de siguranţă şi nu semnalizase schimbarea direcţiei de mers. Astfel, a început o nouă cercetare penală, la care s-au adăugat alte doua dosare pentru conducere fără permis. De această dată, dosarul a ajuns în instanţă.
Au urmat noi întâlniri cu poliţiştii
De parcă nu ar fi fost de ajuns, în perioada august 2019 – martie 2020, Mărunţelu a mai fost oprit de poliţişti, de fiecare dată aceştia constatând că are permisul suspendat. Totodată, acesta a fost oprit de mai multe ori de către poliţişti fără ca el să încalce vreo regulă de circulaţie.
Oamenii legii cunoşteau cazul, i-au recunoscut maşina şi şi-au dat seama că se află la volan fără permis de conducere. Noul dosar a ajuns în instanţă în martie 2020 iar şoferul a susţinut că, în opinia sa, nu a încălcat niciodată legea şi că dosarele penale îi fuseseră întocmite în temeiul unor erori în implementarea în baza de date a soluţiilor date de procurori.
Iar toate aceste erori aveau legătură cu faptul că, la primul contact cu legea, Mărunţelu nu a mers la poliţie pentru a lămuri situaţia.
Cu toate acestea, explicaţiile lui nu au fost acceptate de către magistraţii Judecătoriei. Astfel, bărbatul a fost condamnat la un an de închisoare, minimul legal, pentru fiecare dintre cele şase ocazii când fusese prins fără permis.
Conform legii, în astfel de situaţii, pedeapsa constă în ea mai mare dintre condamnări, la care se adaugă o treime din celelalte. Astfel, bărbatul urma să primească o pedeapsă de un an pentru prima infracţiune, plus o treime din 60 de luni.
În total, doi ani şi opt luni de închisoare. Cu toate acestea, legea permite ca executarea pedepselor mai mici de trei ani să fie suspendată, acest lucru fiind hotărât şi de judecători.