Tragedia de la Cariera Jilț, de la începutul anului, în urma căreia au murit 3 mineri, alți 10 fiind răniți, a fost la un pas să se repete, marți, la Cariera Roșia, susține liderul sindical Cristian Lădaru. O tanchetă similară cu cea în care și-au pierdut viața oamenii de la Jilț a avut problemele la direcție. Cristian Lădaru afirmă că dacă mașina cobora pe pantă, exista riscul producerii unui accident colectiv la Cariera Roșia. Sindicalistul acuză că nu s-a schimbat nimic în ceea ce privește transportul minerilor în cariere, deși au trecut luni bune după tragedia de la Cariera Jilț. “O să arăt să vedeți cum arată o tanchetă la noi, la Roșia, tancheta la care s-a întâmplat, ieri, puteam să avem un accident chiar colectiv de muncă din cauza direcției de la tancheta respectivă. Și am dovezi în acest sens. Au venit prestatorii și au reparat problema, dar aia nu e problemă reparată, e de moment. Dacă mașina cobora pe pantă, la ceea ce s-a întâmplat ieri, aveam încă un accident colectiv de muncă și asta din cauză că noi am avut comitetul de Securitate prin februarie sau martie în care trebuiau să vină mașini de transport material și transport persoane la fiecare unitate cum avea repartizat. La noi, la Roșia, nu avem nicio modificare, absolut nimic, am înțeles că se țin tanchetele garate, se ține altă licitație din cauza unui individ și suntem în aceeași situație, cum am fost exact când s-a întâmplat evenimentul de la Jilț, adică nu s-a schimbat nimic”, a declarat Cristian Lădaru.
“Fug de responsabilitate, o transferă în teritoriu”
Cristian Lădaru acuză că administrația CE Oltenia încearcă să fugă de responsabilitate, să se acopere prin documente, în cazul în care vor apărea accidente noi de muncă. Mai exact, ar fi solicitat să fie făcute comisii în subunități care să aprecieze dacă tanchetele au direcția sau frânele conforme, lucru pe care nu-l pot face decât reprezentanții Registrului Auto Român. “O să arăt utilajele care sunt neconforme din punct de vedere tehnic, adică al direcției și al frânării. S-a transmis în teritoriu ca în cadrul fiecărei unități să se stabilească o comisie în care persoanele respective să identifice problemele care ar fi cauza pe proiectele pe care le întocmesc alții. Adică, eu, Lădaru, dacă mă bag într-o comisie, trebuie să apreciez dacă tancheta respectivă are frâne sau direcție conforme, ceea ce face doar unul de la RAR. Ei fug de responsabilitate, transferă responsabilitatea în teritoriu cu documente semnate și, când se întâmplă evenimentul, persoanele vinovate sunt cele care sunt la fața locului, că n-au luat măsurile necesare.Și noi trebuie să ne asumăm că asemenea persoane ajung în funcții și iau decizii în detrimentul pierderii de vieți ale salariaților”, a conchis liderul sindical.