De asemenea, compania închide peste 40 de birouri și renunță la o serie de unități, precum laboratorul său de inteligență artificială.
Dara Khosrowshahi, CEO-ul companiei, a spus că deciziile sunt necesare „pentru a ne asigura viitorul”.
„Trebuie să ne definim ca o companie care se susține singură și care nu se mai bazează pe noi capitaluri sau investitori pentru a continua să crească, să se extindă și să inoveze”, a scris directorul executiv într-o scrisoare către angajați, potrivit Mediafax.
„Trebuie să luăm aceste decizii dificile pentru a sta puternic pe propriile noastre picioare, pentru a ne asigura viitorul și a ne continua misiunea”, a adăugat el.
Chiar și înainte de pandemie, Uber înregistra pierderi uriașe. Însă provocările s-au înmulțit pe măsură ce activitatea s-a redus în timpul pandemiei.
Numărul de călătorii cu Uber a scăzut cu 80% luna trecută, în punctul culminant al măsurilor de restricție din SUA și Canada. Deși activitatea de livrare Uber Eats a crescut, aceasta tot înregistrează pierderi.
La începutul acestei luni, Uber a anunțat că va renunța la 3.700 de angajați și a avertizat că ar putea urma reduceri suplimentare. Reducerile de personal nu includ șoferi, pe care Uber îi consideră contractori independenți.
Birourile afectate includ hub-uri din San Francisco și din Singapore, care vor începe să se închidă în cursul anului viitor.
Uber a spus că va reorganiza personalul rămas și își va reduce cheltuielile în zonele care nu fac parte din activitățile sale principale de transport personal sau de livrare a alimentelor.
Combinate, acțiunile ar trebui să reducă cheltuielile cu 1 miliard de dolari.