Neînțelegeri între Serviciul Județean de Ambulanță Gorj și Spitalul Județean de Urgență din Târgu-Jiu, după ce tarifele de transport ale Ambulanței au crescut de 8-9 ori în ultima perioadă. Totul, după ce conducerea instituției a inclus în costul transportului cheltuielile cu carburantul, întreținerea, salarizarea și materialele sanitare. Din această cauză, contractul de prestări servicii dintre Serviciul Județean de Ambulanță Gorj și Spitalul Județean de Urgență din Târgu-Jiu nu a mai fost prelungit. „Este o relație între noi și spital de ani. Am asigurat acest transport interspitalicesc al pacienților pentru controale medicale de ani fără nicio sincopă. Acest lucru se întâmplă și în acest moment. Discuția a apărut în momentul în care prima factură după actualizarea tarifelor noastre de transport a fost foarte mare comparativ cu cele anterioare, dânșii neavând o estimare și neprinzând în buget sume alocate suplimentar acestor servicii. Și, atunci, din punctul dânșilor de vedere, este o imposibilitate de a achita o astfel de factură din momentul în care noi am inclus în costul acestui transport și cheltuieli de întreținere, de salarizare, de medicamente și materiale sanitare, așa cum am înțeles că trebuie structurat un tarif pentru servicii medicale. Acest tarif l-am făcut cunoscut spitalelor din județ și altor entități la începutul anului și până la momentul în care se apropia de sfârșit contractul nostru încheiat cu spitalul, încheiat anul trecut, trebuia discutat. Nu s-au purtat astfel de discuții, nu s-a adus niciun argument pro sau contra acestor tarife și ne-am aflat în situația de a trece în luna următoare celei expirării contractului să efectuăm în continuare aceste servicii fără să avem clar în ce condiții. Aceste lucruri trebuie rezolvate cât mai repede. Am cerut un punct de vedere al ministerului care reglementează foarte puțin aceste tarife. Noi nu mai avem finanțare de la Casa de Asigurări din 2013, finanțarea noastră se face de la Ministerul Sănătății”, a declarat managerul Claudiu Constantinescu.
Tarifele actualizate în urma controalelor de la Prefectură
Claudiu Constantinescu spune că a fost nevoit să actualizeze tarifele după ce i s-a impus, printr-un raport al Corpului de Control al Prefectului, Managerul SAJ Gorj susține că a informat spitalele încă din luna aprilie despre noile tarife. „Tarifele au crescut de 7-8, până la 9 ori. Nu este neapărat o problemă financiară. Nu am făcut-o datorită necesității de a obține un venit, pentru că noi oricum nu le folosim pentru unitate. A fost o inspecție a Corpului de Control al Prefecturii, anul trecut, și au constatat că sunt neactualizate și nefundamentate aceste tarife de mai mulți ani. Ni s-a cerut ca și măsură să le actualizăm și am făcut acest lucru. Am transmis și Prefecturii aceste măsuri realizate, inclusiv modificarea acestor tarife pentru activitățile acestea de transport sanitar asistat și urgență și, totuși, discuțiile au apărut acum, la jumătatea anului. Aplicăm tarifele din aprilie pentru anumite competiții sportive. Am trimis acest mod de tarifare inclusiv spitalului județean de la începutul lunii aprilie. Am revenit asupra lui și am încercat să reducem oarecum ca să se încadreze, dar totuși sunt tarife pe care nu le pot suporta”, a mai declarat managerul SAJ Gorj.
Vienescu: Nu este legal
Managerul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, Dumitru Vienescu, nu consideră legal noul tarif pe transport practicat de Serviciul Județean de Ambulanță Gorj. „Este vorba de introducerea unui nou tarif. Adică, la orice solicitare se solicită un cost suplimentar, tarif care nu era până în momentul de față. Serviciul de Ambulanță Gorj a venit atât cu propunerea de majorare a tarifului pe kilometru, care este justificată datorită creșterii costului carburantului și cu un tarif nou care se discută în momentul de față, dar acest lucru nu împiedică buna desfășurare a activității între cele două instituții. Doar sunt discuții pe acest nou tarif solicitat de către Serviciul de Ambulanță. La fiecare solicitare se cere un tarif de 600-700 de lei, în rest activitatea se desfășoară normal. Sunt costuri destul de mari la aceste solicitări. Trebuie să vedem dacă este prevedere legală prin care să putem încheia acest contract cu tarifele solicitate de Serviciul de Ambulanță. Vom cere și punct de vedere la alte instituții abilitate. Dacă e, suntem obligați să plătim acest tarif. Din punctul nostru de vedere, nu este legal. Din ce știu, există un ordin nr. 52/ 2010 în care se spune că la aceste consulturi între spitale, unitatea sanitară plătește tariful pe kilometru și nu alte costuri suplimentare”, a conchis Dumitru Vienescu.