După ce Gorjonline.ro a prezentat, pe larg, ”Cazul Rujenescu”, adică toate detaliile despre modul în care este încălcată legea pentru a-l menține în funcție pe șeful Serviciului resurse umane din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj, ANI a informat conducerea instituției că, raportul prin care s-a constatat starea de incompatibilitate a acestuia nu și-a produs efectele, deși a rămas definitiv și irevocabil, printr-o decizie a judecătorilor Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ).
Mai exact, luni, 8 noiembrie a.c., în informarea remisă DGASPC Gorj, inspectorii ANI au apreciat că se impune destituirea din funcția publică a lui Rujenescu.
Având în vedere nebuloasa pe care au creat-o, artificial, în jurul ”Cazului Rujenescu” juriștii din Consiliul Județean Gorj și DGASPC, inspectorii ANI i-au trimis pe aceștia să studieze o decizie a ÎCCJ privind pronunțarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unei chestiuni de drept, oferindu-le, în acest fel, posibilitatea să-și dezvolte cunoștințele în domeniul juridic.
Inspectorii de integritate au omis să le indice și textul din Codul penal în care este descrisă infracțiunea de abuz în serviciu, pentru a le oferi și o altă perspectivă asupra carierei profesionale: ” Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”.
Cum s-a ajuns aici
În septembrie 2017, inspectorii Agenției Naționale de Integritate au stability că, în perioada 16 mai 2014 – 16 octombrie 2015, Adrian Nicolae Rujenescu a deținut simultan funcția publică de conducere de șef serviciu la Serviciul resurse umane din cadrul DGASPC Gorj și pe cea de agent orientare profesională a șomerilor/agent informare privind cariera în cadrul Asociației pentru Incluziune și Dezvoltare Socială Gorj, funcție aflată în legătură directă cu atribuțiile din fișa postului, încălcând astfel dispozițiile legale.
Rujenescu a contestat, fără succes, raportul în instanță, iar Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), i-a respins, definitiv, acțiunea, pe 23 septembrie anul trecut, așa că, potrivit prevederilor Codului Administrativ, șeful de la resurse umane trebuia destituit, în 15 zile, din funcția publică deținută, numai că acest lucru s-a întâmplat abia peste o lună și jumătate, după o procedură care a implicat comisia de disciplină din cadrul DGASPC.
Dispoziția directorului DGASPC Gorj de destituire a lui Rujenescu, emisă pe 5 noiembrie, a avut ca fundament tocmai Raportul de constatare şi propuneri ca urmare a cercetării administrative.
Adrian Nicole Rujenescu a obținut la Tribunalul Gorj suspendarea dispoziției de destituire din funcție emisă de directorul DGASPC Gorj, iar mai apoi, la 31 martie a.c., instanța a anulat atât
raportul de cercetare administrativă, cât și dispoziția de destituire menționată anterior.
Recursul declarat de către DGASPC a fost respins ca nefondat de judecătorii Curții de Apel Craiova, marți, 21 septembrie a.c., așa că Rujenescu a rămas în funcție, decizia fiind definitivă.
Ce au spus mințile luminate din DGASPC și Consiliul Județean
Reprezentanții Consiliului Județean Gorj, instituție sub autoritatea căreia funcționează DGASPC, au precizat, într-un răspuns remis la solicitarea jurnaliștilor GorjOnline.ro că, nu au ”competența de a intervene în raporturile de serviciu” și că ”asupra situației de lipsire de efecte juridice a raportului de evaluare al ANI (…) se pot pronunța instituții publice administrative implicate în gestionarea raporturilor de serviciu și a stărilor de incompatibilitate”, adică Agenția Națională a Funcționarilor Publici și ANI.
Iluștri juriști ai DGASPC Gorj au dat vina pe ANI și spun, oficial, că decizia ÎCCJ prin care Rujenescu a rămas, definitiv, incompatibil, a fost comunicată de inspectorii de integritate cu mențiunea ”în atenția comisiei de disciplină” și, practic, de aceea s-a ajuns în acest blocaj.
Cu alte cuvinte, Rujenescu e incompatibil, definitiv, potrivit deciziei ÎCCJ și are interdicția de a mai deține funcții publice timp de 3 ani, dar se află încă în funcția de șef serviciu resurse umane, după ce a reușit să anuleze, definitiv, dispoziția directorului DGASPC de destituire din funcția publică, pe motiv că aceasta a avut la bază un raport de cercetare administrativă.
Consiliul Județean nu se bagă, pentru că ar fi ”exces de putere”, iar DGASPC aruncă vina pe ANI, așa că preferă ca incompatibilul să rămână în funcție.
Nici Agenția Națională a Funcționarilor Publici nu a fost mai clară, însă a precizat că ”obligația, responsabilitatea și modul de punere în executare a hotărârilor judecătorești definitive (…) revine instituțiilor publice cărora le este opozabilă, în speță Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj”.
Există informații potrivit cărora nu se dorește destituirea lui Rujenescu din funcția de șef serviciu resurse umane de teamă că acesta ar putea sesiza organele judiciare cu privire la angajările și promovările pe care le-a făcut influențat fiind de personaje toxice care gravitează în jurul DGASPC și despre care se spune că, în fapt, acestea conduc instituția.
Potrivit acelorași informații, Rujenescu frecventează de ani buni un birou obscur, aflat în zona de sud a orașului, unde se stabilește mercurialul la angajările și promovările din DGASPC Gorj.