Simularea examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a examenului de simulare a probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2021 – 2022 va avea loc potrivit calendarului aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.054/2022 în următoarea perioadă:
Simulare Evaluare Naţională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII)
4 aprilie 2022: Limba şi literatura română (probă scrisă)
5 aprilie 2022: Matematică (probă scrisă)
6 aprilie 2022: Limba şi literatura maternă (probă scrisă)
14 aprilie 2022: afișarea rezultatelor
Simulare examen național de bacalaureat (pentru elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă)
28 martie 2022: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română
29 martie 2022: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului
30 martie 2022: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării
31 martie 2022: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă
14 aprilie 2022: Afișarea rezultatelor
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30.
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore (pentru elevii de clasa a VIII-a), respectiv trei ore (pentru elevii din clasele a XI-a și a XII-a) – din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
În procesul de organizare și desfășurare a simulării examenelor naționale vor fi respectate măsurile sanitare de prevenție anti-Covid 19 în vigoare.
Subiectele vor fi elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor de examen pentru EN VIII şi Bacalaureat (aprobate prin ordinul de ministru 3.237/05.02.2021).
programe și conținuturi exceptate pentru elevii claselor a VIII-a
programe și conținuturi exceptate pentru elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă
Modele de subiecte
Evaluare Națională (EN VIII)
Bacalaureat
Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
Rezultatele obținute de elevi la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care acestea s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.
Bogdan Pop