Ultima oră

Elon Musk a înlocuit emblematica pasăre a Twitter cu X

Musk a făcut anunțul șoc duminică dimineața. O zi mai târziu, el a postat pe Twitter că X.com înseamnă de acum Twitter.com. Platforma se confruntă cu pierderi financiare majore.

„Sigla Interim X va fi disponibilă în cursul zilei de astăzi”, a scris el, cu puțin timp înainte de a împărtăși o fotografie cu sediul Twitter iluminat de un nou X gigant. Site-ul Twitter prezintă acum același logo, în timp ce familiara pasăre albastră a dispărut.

Compania Twitter, fondată în 2006, a folosit o pasăre albastră drept emblema ce a devenit cunoscută la nivel mondial.

Elon Musk a avertizat în mod repetat în ultimele luni că Twitter, care se confruntă cu pierderi semnificative din veniturile din reclame, se afla la limita falimentului, potrivit edition.cnn.com.

Presiunea pe Twitter a crescut și mai mult la începutul acestei luni, când platforma rivală de socializare Threads a fost lansată de la Facebook și a depășit 100 de milioane de utilizatori în prima sa săptămână.

Compania Twitter avea 238 de milioane de utilizatori activi înainte de a fi preluată de Musk în octombrie 2022.

Revolte, concedieri în masă
Unul dintre cei mai bogați oameni din lume, Elon Musk a devenit cunoscut prin intermediul companiilor SpaceX și Tesla, care lansează rachete în spațiu și construiesc mașini electrice.

Musk s-a remarcat în ultima perioadă prin remarcile sale excentrice pe contul său personal de Twitter – adesea împărtășind teorii ale conspirației și intrând în discuții publice pe platforma de socializare.

Musk a revizuit Twitter după ce l-a achiziționat pentru 44 de miliarde de dolari la sfârșitul lunii octombrie, apoi demarat disponibilizări în masă, fiind angrenat și în dispute cu privire la milioanele de dolari care ar fi datorate angajaților.

A urmat o notă trimisă de Musk către angajați, prin care îi anunța că rămânerea în companie ar însemna „a lucra ore lungi la intensitate mare”. El a mai scris: „Doar performanța excepțională va constitui o notă de trecere”.

Mai multe organizații, printre care Anti-Defamation League, Free Press și GLAAD, au început să facă presiuni pentru regândirea publicității pe Twitter.

Organizațiile amintite au indicat faptul că disponibilizările în masă decise de Musk ar face ca politicile Twitter de integritate a alegerilor să fie efectiv inaplicabile, chiar dacă din punct de vedere tehnic ele rămân active.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *