De curând, Avon Products Inc și-a depus cererea de intrare în faliment în statul Delaware din Statele Unite ale Americii. Conducerea a luat această decizie radicală după un val de procese și acuzații grave aduse produselor de înfrumusețare. Clienții susțin că sunt cosmetice vândute de firmă care ar provoca chiar și cancer, fapt care a stârnit o adevărată polemică. În acest context, sutele de românce care lucrează, de ani buni, prin intermediu gigantului mondial, ar putea să rămână fără loc de muncă. Inclusiv cele care cumpărau produsele lor vor fi afectate.
Brandul este implicat în nu mai puțin de 386 de procese care costă enorm de mult: peste 225 de milioane de dolari. Philip Gund, Chief Restructuring Officer a ieșit public și a transmis că firma pe care o reprezintă nu are suficienți bani pentru a ajunge la finalul fericit. Cei care au urmărit povestea lor se așteptau la căderea „imperiului” înființat în 1886, prezent în 135 de țări de pe întreg mapamondul.
Un semn clar că puterea Avon s-a dus a fost în 2016, când colosul a vândut operațiunile din Statele Unite ale Americii, loc care le-a fost „acasă” pentru peste un secol. Datoriile de peste 1,3 miliarde de dolari au înclinat balanța. Marea parte a banilor erau așteptați de brazilienii de la Natura & Co, care au și cumpărat acțiuni, pentru a regla datoria, în 2020.
Situația Avon în România
Compania a venit pe piața noastră în anul 1997. În 25 de ani pe piață, au reușit să cucerească o mulțime de române, mai ales ca urmare a prețurilor extrem de mici. Firma nu funcționează doar prin magazinele pe care le vedeți în centrele comerciale, ci și prin angajatele care au funcția de reprezentate și fac vânzări directe.
Orice femeie a cunoscut, măcar odată, o colegă de muncă, de școală, o vecină care lucra la Avon și avea mereu o broșură parfumată cu produse cosmetice. Era o variantă pentru cele care nu puteau să se angreneze într-un job full time, pentru mame, pentru casnice, studente și altele.
Ultimele cifre raportate, din anul 2023, arată că Avon Cosmetics SRL a avut o cifră de afaceri de 338,8 milioane lei și un profit net de 11 milioane lei, cu 208 angajați. Pe plan local, așa cum se poate vedea, afacerea mergea destul de bine, dar dacă brandul în sine dispare, nu va mai fi nici afacerea din țara noastră.