Directorul de îngrijiri medicale al SJU Tg-Jiu, Claudia Motea, sora acesteia, infirmieră la blocul operator din pavilionul spitalului din strada ”T. Vladimirescu” și o funcționară de la administrativ, au fost confirmate pozitiv cu COVID-19, miercuri seara, pe baza rezultatelor testelor lucrate la laboratorul genetic de la Tg-Jiu. Se așteaptă și rezultatele testelor de la Craiova, pentru că, până la certificarea laboratorului pus, recent, în funcțiune s-a decis supraverificarea rezultatelor. Cele trei angajate ale SJU se află deja internate la Secția de Boli Infecțioase a unității medicale din cursul zilei de miercuri. Directorul de îngrijiri și sora sa prezintă simptome ușoare și s-a decis internarea acestora, în urma anchetei epidemiologice, după ce iubitul infirmierei a fost confirmat cu COVID-19 și este și el internat la Infecțioase.
Totuși, Claudia Motea era sigură că nu a intrat în contact cu niciun pacient pozitiv.
Trebuie spus că directorul de îngrijiri medicale face parte din Comitetul Director al SJU, alături de managerul Dumitru Vienescu, directorul medical, Simona Coleașă și directorul financiar contabil, Gigel Capotă însă, cu toate că forul de conducere nu s-a mai reunit, în ultima vreme, cei din conducerea spitalului au interacționat.
Managerul spitalului, Dumitru Vienescu, a declarat miercuri seara, la Tele 3, că nu consideră că a fost contact direct cu directorul de îngrijiri și că a purtat echipament de protecție.
Cu toate acestea, există posibilitatea ca întreaga conducere, să fie trimisă în izolare sau, în funcție de decizia medicului epidemiolog, să fie internată la Secția de Boli Infecțioase.
Potrivit fostului manager, Gigel Capotă, în acest caz, legislația și actele normative prevăd declanșarea Planului Alb, iar conducerea spitalului va fi preluată de Comandamentul de Criză, format din medici.
”Atribuțiile Comitetului Director sunt foarte clare și strict legate și situațiile de dezastre, de război, de pandemii cum este acum. Întreg Comitetul Director este parte integrantă din Comandamentul de Criză al spitalului care poate declanșa Planul Alb, un plan de măsuri, o strategie pentru gestionarea situației de urgență în care ne aflăm”, a afirmat Capotă la Tele3.
Scopul PLANULUI ALB este de a permite gestionarea situațiilor de urgență produse în afara Spitalului și care necesită resurse umane, logistice, financiare suplimentare precum și o pregătire adecvată a capacității de răspuns a spitalului pentru acordarea de îngrijiri medicale de urgență unui număr mare de pacienți care depășește capacitatea uzuală și include Crearea Centrului de comanda si control la nivelul spitalului.
Mai trebuie adăugat că de la începutul pandemiei, s-a decis ca ușa de acces în clădirea administrativă a spitalului să fie închisă și să nu fie permisă intrarea altor persoane, adică angajați ai spitalului, cadre medicale, cu excepția celor care își desfășoară activitatea acolo.
Potrivit unor surse medicale, miercuri seara erau în lucru alte zeci de probe de la cadre medicale angajați ai SJU Tg-Jiu.