În materie civilă vor fi soluționate dosare care vizează ordonanţa preşedinţială, ordin de protecţie și altele, iar la Secția Penală vor fi verificate măsuri preventive, metode speciale de supraveghere, percheziţie și altele.
„Prin cauze urgente se înţeleg şi căi extraordinare de atac, incidente procedurale, cereri reexaminare taxă timbru, cereri reexaminare a încheierii de anulare a cererii, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public judiciar; îndreptare eroare materială și completare/lămurire dispozitiv aferente cauzelor urgente enumerate pe materii, de către fiecare secţie.
Celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică existentă, termene începând cu luna aprilie 2020. (…) Accesul persoanelor în sediul instanțelor de judecată va fi permis, în perioada de referință, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care au fost citate sau pentru care se prezintă împuternicire avocațială/procură de reprezentare. (…) Persoanele care vin la instanță pentru a beneficia de serviciile de registratură/arhivă vor respecta dispozițiile/măsurile luate de conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor intra într-un număr de maxim două persoane și vor depune cererile/solicitările scrise la biroul deschis în apropierea intrării de acces în instanță persoanei desemnate în acest scop. Programul de lucru cu publicul la registratură/arhivă este de două ore între orele 10.00-12.00 și este limitat la depunerea/ridicarea înscrisurilor ce fac obiectul solicitărilor persoanelor”, anunță reprezentanții Tribunalului Gorj.
Dosarele arhivate se vor studia pentru pregătirea apărărilor on-line de către părți, utilizând aplicația Infodosar, pe baza parolei comunicate.
„În perioada de referință în care se aplică măsurile speciale de protecție a sănătății publice în interiorul Tribunalului Gorj, se vor respecta și următoarele măsuri suplimentare. Relația client-avocat se va limita în interiorul instanței la prezența în sălile de ședință, respectiv la biroul de primiri/eliberări documente. Inter relaționarea cu persoane în birourile angajaților, cu excepția celor care desfășoară activități de justiție este restricționată în perioada de referință. Se vor dezinfecta continuu mânerele ușilor de la intrarea de acces în instanță, cele de la sălile de judecată și birouri de către personalul angajat în acest sens la nivelul instanței.
Se vor dezinfecta cu precădere spațiile publice de genul săli de judecată, locuri destinate contactului cu publicul”, au mai precizat reprezentanții Tribunalului Gorj.