În comunicatul transmis miercuri, Conpet declară: “Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 şi a inclus, la Rampa Bărbăteşti, pe lângă lucrările de reparaţie şi transformare a vehiculului, modernizarea instalaţiei electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei LEA, precum şi instruirea personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei pentru operarea acestui tip de locomotivă”.
Locomotiva electrică este alimentată cu baterii Li-ion, cu o autonomie de până la 24 de ore. Încărcarea bateriilor se realizează de la o sursă exterioară de 3×400 V 50 Hz dimensionată corespunzător capacităţii bateriilor, iar durata de încărcare de la 20% la 100% este de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracţiune se alege în funcţie de aplicaţia pentru care este utilizată locomotiva.