
Lucrările de modernizare a celui mai înalt drum din țară, Transalpina, vor fi reluate după ce șoseaua a fost preluată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după mai mulți ani de procese.
CNAIR va face o expertiză tehnică pentru Drumul Național 67 C, denumit și Transalpina, cel mai înalt drum din țară.
Cristi Tudor, reprezentantul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRPD) Craiova, a spus că se va efectua o expertiză, după care se vor realiza restul lucrărilor rămase de executat.
„Transalpina a fost un drum aflat într-un litigiu mai mulți ani. Lucrările nu au fost vreodată finalizate, având regim de drum în lucru. La intrarea în insolvență a companiei care a început lucrările de reabilitare a DN 67 C, lucrările au fost sistate și Compania de Drumuri s-a judecat cu firma de insolvență, drumul a revenit în patrimoniul nostru și putem face lucrări de intervenție”, a explicat Cristi Tudor.
Potrivit directorului, vor fi scoase la licitație analiza și verificarea drumului, pentru a continua proiectul de investiție.
„Este vorba despre o expertiză tehnică, ce se va face pe tot tronsonul Drumului Național 67 C. Se vor verifica lucrările efectuate până acum și se va stabili ce lucrări mai trebuie făcute“, a mai spus Tudor.
CNAIR a câștigat procesul cu fostul constructor și a preluat drumul în patrimoniu.
Lucrările de modernizare a celui mai înalt drum din țară au început în anul 2008 și au fost stopate în 2012, după o serie de probleme ale societății Romstrade a omului de afaceri Nelu Iordache, care a fost condamnat, în anul 2021, la șase ani de închisoare cu executare pentru complicitate la abuz în serviciu, într-un dosar în care este acuzat, alături de foşti şefi de la CNADNR Craiova, de nereguli în atribuirea unui contract privind modernizarea Transalpina.
Societatea acestuia a intrat în insolvență, după care lichidatorul nu a vrut să renunțe la contractele pe care le avea în derulare.