Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj au efectuat, zilele trecute, vizite la unitățile școlare pentru a vedea stadiul execuției lucrărilor de igienizare și reparații ale clădirilor și situația obținerii autorizațiilor sanitare de funcționare pentru spațiile de învățământ, procurarea materialelor dezinfectante și a echipamentelor IT cât și problemele concrete ale acestora. Acţiunea a avut drept scop verificarea stadiului pregătirii unităţilor de învăţământ pentru începerea anului şcolar 2020-2021.
În vederea monitorizării pregătirii unităților de învățământ preuniversitar din județul Gorj pentru deschiderea în bune condiții a anului școlar 2020 – 2021 și respectarea normelor de igienă privind unitățile pentru ocrotirea, educarea și instruirea copiilor și tinerilor, Inspectoratul Școlar Județean Gorj a realizat, prin inspectorii de zonă, vizite la unitățile școlare și a transmis documente în toate unitățile de învățământ, prin care s-au solicitat informații referitoare la stadiul execuției lucrărilor de igienizare și reparații ale clădirilor și situația obținerii autorizațiilor sanitare de funcționare pentru spațiile de învățământ, procurarea materialelor dezinfectante și a echipamentelor IT cât și problemele concrete ale acestora.
Au fost verificate următoarele aspecte:
• stadiul execuției lucrărilor de igienizare și reparații la unitățile școlare din județul Gorj;
• asigurarea personalului didactic calificat pentru anul școlar 2020-2021;
• situația obținerii autorizației sanitare de funcționare a unităților școlare;
• abordarea fiecărei unități de învățământ cu privire la modul în care va începe noul an școlar 2020-2021 ținând cont de actuala situație epidemiologică ;
• modul în care este asigurat schimbul de bune practici între școli și comunități, cu privire la soluțiile adoptate în funcție de context;
• colectarea unor date absolut necesare pentru documentarea și fundamentarea deciziilor și planurilor noi de acțiune înainte de reînceperea anului școlar, cu privire la copii/elevi (identificarea copiilor vulnerabili; identificarea principalelor nevoi de sprijin) și familiile acestora (acces la dispozitive și internet, competențe digitale, disponibilitatea de a însoți copilul în învățarea online);
• monitorizarea acordării de sprijin financiar suplimentar pentru pregătirea începerii anului școlar într-un context care promovează incluziunea, siguranța și sănătatea, cu oferirea unei educații de calitate (finanțare suplimentară din partea autorităților centrale și locale, organizațiilor neguvernamentale, comunității; reprioritizarea planurilor de cheltuieli);
• alocarea de fonduri suficiente de către Consiliile Locale, direct corelate cu aspectele constatate de către DSP și recomandările propuse.