Actualitate

E gata studiul de fezabilitate la una din cele trei noi centuri ocolitoare din Gorj

Studiul de fezabilitate pentru una dintre cele trei variante de ocolire planificate în județul Gorj a fost finalizat. Este vorba despre Varianta Ocolitoare a comunei Bălești, un proiect de infrastructură rutieră care vizează crearea unei rute alternative pentru traficul care traversează această zonă. Lungimea totală estimată a traseului este de aproximativ 9 kilometri, iar această variantă va fi conectată cu Varianta Ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Scopul principal al investiției este de a asigura o fluidizare a traficului în zona periurbană a municipiului și în localitățile învecinate.

Traseul propus va traversa Lunca Târgu Jiu și comuna Bălești, oferind o cale de circulație separată față de drumul existent, în special pentru vehiculele de mare tonaj și traficul de tranzit. În apropierea localității Tălpășești, unde este planificată dezvoltarea unui parc industrial, proiectul prevede amenajarea unui sens giratoriu. Această intersecție ar urma să faciliteze conexiunea între viitorul parc industrial și noua infrastructură rutieră. După această zonă, traseul va continua în direcția comunei Câlnic, având ca direcție finală orașul Motru.

În prezent, documentația necesară a fost completată până la nivelul care permite inițierea procedurilor pentru atribuirea contractului. Concret, au fost îndeplinite toate condițiile necesare pentru demararea licitației publice privind realizarea Proiectului Tehnic și a lucrărilor de execuție. Compania Națională de Investiții urmează să lanseze o licitație comună care va include atât serviciile de proiectare tehnică detaliată, cât și execuția propriu-zisă a lucrărilor de construcție.

Aceasta este una dintre cele trei variante de ocolire care urmează a fi construite în județul Gorj. Celelalte două sunt planificate în orașele Motru și Bumbești-Jiu. Fiecare dintre aceste proiecte are ca obiectiv reorganizarea și degrevarea circulației în zonele urbane și periurbane, precum și reducerea traficului greu din centrele orașelor. Infrastructura va fi proiectată în conformitate cu cerințele actuale de siguranță rutieră și adaptată la nivelul traficului estimat în aceste zone.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *