Cabinetul Ciucă a aprobat miercuri suplimentarea numărului de posturi la Autoritatea pentru Digitalizarea României, dar și noi funcții de conducere la Ministerul Culturii.
Prin noua Hotârâre de Guvern privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, numărul posturilor este mărit de la 216 la 285 de posturi. Practic, apar 69 de noi posturi.
„Având în vedere calitatea Autorității pentru Digitalizarea României de instituție publică responsabilă cu realizarea strategiilor și politicilor publice în domeniul transformării digitale și societății informaționale și de a coordona implementarea acestora, precum și rolul de a asigura monitorizarea și controlul asupra respectării reglementărilor interne și internaționale în domeniul transformării digitale și societății informaționale, măsurile care se propun, prin prezentul proiect de act normativ, vin în sprijinul transformării autorității într-o instituție puternică și flexibilă, capabilă să gestioneze sarcinile stabilite prin legislația națională și comunitară în vigoare, îmbunătăţirii calităţii prestaţiei profesionale a personalului, în scopul de a spori eficacitatea şi eficienţa serviciilor oferite, asigurării instituției cu personal competent, capabil să-şi îndeplinească atribuţiile de serviciu şi să facă faţă provocărilor/modificărilor în domeniu”, precizează inițiatorii în nota de fundamentare.
Justificarea zecilor de posturi
„Având în vedere funcțiile, atribuțiile și responsabilitățile ADR, se impune asigurarea personalului necesar pentru derularea în mod corespunzător a activităților. Față de cele mai sus menționate, considerăm imperios necesară reorganizarea instituțională, astfel încât să fie asigurate premisele unei utilizări eficiente şi eficace a resurselor, prin înființarea/reorganizarea/desființarea unor structuri, preluarea de atribuții de la alte structuri, toate în vederea eficientizării activității Autorității pentru Digitalizarea României”, mai arată nota citată.
De asemenea, este înființată o nouă funcție de conducere, adică de secretar general adjunct pentru ajutarea la „implementarea proiectului de cloud guvernamental, precum şi a proiectelor de transformare digitală, inclusiv cu finanțare PNRR, respectiv responsabilitățile ce decurg din aplicarea cadrului legal național și european în procesul transformării digitale”.
La Cultură 3 secretari de stat nu erau suficienți
Schimbări vot fi și la Ministerul Culturii. Mai precis, prin cea mai recentă Hotărâre de Guvern, Executivul a fost de acord ca Ministerul Culturii să aibă patru secretari de stat, trei subsecretari de stat, un secretar general şi doi secretari generali adjuncți. Practic, este înființată încă o funcție de secretar de stat, poziție remunerată lunar cu 16.640 de lei. De asemenea, este necesară înființarea unei alte funcții de secretar general adjunct.