Stil de viață

Alimente esenţiale pentru sănătatea ochilor

Mulţi dintre noi considerăm că problemele de vedere sunt rezultatul inevitabil al înaintării în vârstă şi al stresului.

În realitate, lucrurile stau diferit şi adoptarea unei diete sănătoase, cu alimente bogate în nutrienţi, poate scădea semnificativ apariţia anumitor afecţiuni, precum miopia sau cataracta.

Aşadar, pe lângă renumitul morcov, ce conţine betacaroten şi despre care ştim încă din copilărie că ne ajută să avem o privire ageră, mai sunt şi alte legume şi fructe esenţiale pentru o vedere bună, precum cartoful dulce, dovleacul şi pepenele galben. În plus, am pregătit o listă scurtă pe care o vei putea folosi atunci când faci piaţa şi care conţine o serie de alimente ce contribuie la protejarea vederii.

Mai întâi, să vedem care sunt principalii nutrienţi de care ochii noştri au nevoie pentru a se menţine sănătoşi. Primul este betacarotenul, cel care ajută organismul nostru să producă vitamina A. Astfel, când acesta este completat de vitaminele C, E şi de zinc, betacarotenul are capacitatea de a încetini evoluţia degenerării maculare asociate vârstei.

Esenţiale sunt şi luteina şi zeaxantina, doi antioxidanţi care protejează macula, partea retinei care este răspunzătoare pentru vederea centrală. Apoi, acizii graşi Omega-3 sunt cei care protejează retina şi sunt extrem de importanţi pentru menţinerea unei bune vederi.

Lista nutrienţilor necesari continuă cu vitamina C, care poate micşora riscul de dezvoltare a cataractei, vitamina E, un antioxidant puternic ce protejează ochii împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi, şi zincul, ce menţine sănătatea retinei şi ajută în transportarea vitaminei A la retină pentru a produce pigmentul de protecţie, melanina. Mai departe, vei descoperi cele mai cunoscute alimente ce au un aport extraordinar în prevenirea apariţiei afecţiunilor oculare.

Peştele
Peştele este o sursă bogată în acizi graşi Omega-3, extrem de importanţi pentru prevenirea anumitor afecţiuni ale organismului, inclusiv a celor care au strânsă legătură cu vederea. Astfel, poţi include în dieta ta ton, somon, păstrăv, macrou, sardine, hamsii şi hering. Potrivit studiilor, uleiul de peşte este foarte bun pentru a combate uscarea ochilor, mai ales în cazul persoanelor care petrec foarte mult timp în faţa calculatorului.

Nucile şi leguminoasele
De asemenea, nucile şi leguminoasele nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta datorită acizilor graşi, dar şi a prezenţei vitaminei E. Bucură-te de gustul şi beneficiile acestui fruct, extrem de bun şi pentru sistemul nervos, dar şi de caju, linte, fasole şi mazăre.

Seminţele
La fel ca nucile, seminţele sunt o sursă bogată de Omega-3 şi conţin, de asemenea, foarte multă vitamina E. Astfel, poţi include în dieta ta seminţe de in, cânepă sau chia, acestea fiind uşor de găsit pe rafturile magazinelor.

Citricele
Ştim că citricele conţin vitamina C, care, la fel ca vitamina E, este un antioxidant recomandat în combaterea problemelor de vedere. Aşadar, nu refuzaţi niciodată o portocală sau un grapefruit.

Legumele cu frunze verzi
Luteină, zeaxantină şi vitamina C. Aceştia sunt cei mai importanţi compuşi ai legumelor cu frunze verzi. Luteina este un antioxidant esenţial pentru ochi şi, potrivit studiilor, în doze corespunzătoare, aceasta poate opri procesele degenerative ale ochiului. Astfel, încearcă să consumi spanac, varză, salată verde, pătrunjel şi andive cât de des poţi.

Carnea de vită
Carnea de vită este bogată în zinc, un mineral cheie pentru imunitate, pentru sănătatea pielii, a părului, dar şi a ochilor. Conform cercetătorilor, zincul poate întârzia apariţia unor afecţiuni grave privind calitatea vederii. Totodată, pieptul de pui şi pulpele de porc conţin zinc, dar în cantităţi mult mai mici decât cea de vită.

Ouăle
Ouăle sunt o sursă nemaipomenită de luteină şi zeaxantină, cele două reducând riscul pierderii vederii odată cu înaintarea în vârstă. De asemenea, acestea conţin vitamina C, E şi zinc.

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close