Stil de viață

Ce beneficii ne aduc rădăcinoasele?

Le găsim în orice sezon, fiind nelipsite din cămara oricărei gospodine. Depozit de vitamine şi minerale, rădăcinoasele aduc numai beneficii organismului. Ne întăresc imunitatea, au proprietăţi remineralizante şi tonice, de aceea este indicat să le consumăm zilnic. Iată ce aporturi aduc în organism trei dintre cele mai cunoscute legume!

  • Morcovul aduce numeroase beneficii organismului nostru, pentru că abundă în vitamine şi minerale. Stimulează pofta de mâncare, contribuie la cicatrizarea formaţiunilor ulceroase gastro-intestinale, dizolvă formaţiunile canceroase şi are un aport important în menţinerea structurii dinţilor. Morcovii au un conţinut bogat de carotenoide, care ajută la scăderea nivelului de zăhar din sânge. Au efect benefic asupra plămânilor, protejează sistemul respirator de infecţii şi reduc efectele negative ale fumatului. De asemenea, morcovul combate anemia şi astmul, dar poate preveni şi depunerile de colesterol de pe vasele de sânge, luptând astfel împotriva aterosclerozei. Bogat în vitamina A, previne uscarea pielii şi a părului. Este recomandat şi în tratarea psoriazisului, dar ameliorează şi acneea. Are şi efect alcalin, contribuind la reglarea acidităţii din sânge.
  • Ţelina e bogată în vitamine şi minerale. Este indicată în stimularea digestiei, în anumite tulburări ale stomacului, în afecţiunile pancreasului şi ficatului. Ţelina conţine ftalide, substanţe care au efect anticonvulsiv şi tranchilizant, astfel că reglează tensiunea arterială şi e bună în stările de stres şi anxietate. De asemenea, consumul de ţelină duce la tonifierea organismului şi a sistemului nervos, dar şi la tonifierea glandulară. Ţelina poate duce la scăderea temperaturii corpului în cursul unor stări febrile. Ea favorizează digestia, provoacă eliminarea gazelor intestinale, elimină toxinele din organism, scade glucoza în sânge şi tensiunea arterială. Iată compoziţia ţelinei: 83% apă, 1% proteine, 5% hidraţi de carbon, o serie de săruri minerale (Na, K, Ca, P, Fe) şi vitamine (A 2, B, B2, C).
  • Păstârnacul este deosebit de gustos, aromat şi dulceag, dar şi bogat în nutrienţi, fibre, vitamine şi minerale. Are proprietăţi diuretice, depurative, ajută la eliminarea toxinelor din organism, vindecă reumatismul şi reglează ciclul menstrual. E recomandat în curele de slăbit, este util în tratarea şi combaterea anemiei şi asteniei. Păstârnacul curăţă sângele, drenează ficatul şi rinichii, e tonic pentru inimă şi plămâni. Sucul de păstârnac reglează digestia, măreşte apetitul, are acţiune expectorantă şi diuretică, analgezică, tonifiantă, e indicat în tratamentul afecţiunilor cardiace şi în nevroze. Calmează durerile provocate de colicile renale şi hepatice şi are efect afrodiziac. Păstârnacul conţine: 83% apă, 1,40% proteine, 0,38% grăsimi, 8-10% hidraţi de carbon, 3,5% fibre, săruri minerale (K) şi o serie de vitamine (A, B, C).

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button