Dezvăluiri

Cifrele managementului catastrofal al directorului Transloc, plătit cu un salariu de 15.000 de lei, lunar! Paraschiv a angajat cheltuieli ilegale, adică fără aprobarea Consiliului Local!

Bugetul public al municipiului Tg-Jiu, din care societatea de transport public Transloc SA are prevăzută o subvenție, pentru anul în curs, de 10.374.000 de lei, adică peste 2 milioane de euro, e penetrat, constant, și pus în imposibilitatea de a se apăra, de către managementul dezastruos al firmei la care Consiliului Local Tg-Jiu deține, integral, capitalul social. De fapt, majoritatea aleșilor din Consiliul Local al Municipiului Tg-Jiu îl girează în funcția de director general al Transloc SA pe colegul lor din PNL, Mihai Paraschiv, exponent al sinecurismului funest, ba chiar catastrofal pentru societatea municipalității. Pe lângă ”găinării” de genul celor comise de la instalarea în funcție, când a casat patru imprimante, ca să închirieze apoi altele, cu serviciile de mentenanță aferente, de la firma unui fost partener al său de afaceri, pentru care a plătit 75.000 de lei, în câteva luni, Paraschiv a trecut la un alt nivel: a contractat servicii de reprezentare juridică, fără aprobarea Consiliului Local Tg-Jiu, fapt care este în contradicție totală cu prevederile legale. Toate aceste sunt material de cercetare în dosarul nr. 74/P/2020 aflat la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice al IPJ Gorj, ancheta desfășurându-se sub coordonarea unui procuror.

 

Cheltuieli de care nu știu nici aleșii locali

În luna ianuarie a acestui an, Transloc SA a încheiat un ”contract de asistență juridică”, prin atribuire directă, cu un Cabinet Individual de Avocat, în condițiile în care, la acea dată avea doi consilieri juridici: unul angajat și celălalt detașat, în cadrul societății.

Cum a fost posibil? Simplu, dar ilegal!

Consiliul de Administrație al Transloc SA l-a împuternicit, prin Hotărârea nr.2, din data de 17 ianuarie, pe directorul general Paraschiv să încheie acel contract de asistență juridică. Hotărârea e semnată de toți cei cinci administratori de la acea dată: Constantin Pârău, Verginel Neguți, Valentin Sichitiu, Victor Pîrvulescu și Alin Vasile Văcaru.

A urmat, pe 21 ianuarie, și hotărârea Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor, prin care s-a decis  împuternicirea lui Paraschiv, iar cinci zile mai târziu, pe 26 ianuarie, acționarii au aprobat încheierea contractului. Trebuie notat că hotărârea AGEA este semnată de cei doi consilieri locali liberali, desemnați ca și reprezentanți ai acționarului, Ion Slivilescu și Emilian George David. De menționat că, în postul de consilier juridic detașat la Transloc, la acea data, se afla chiar sora consilierului David, membru în AGA.

Așadar, contractul pentru asistență juridică specializată a fost parafat în aceeași zi, 26 ianuarie, cu o avocată cunoscută în urbe, prietenă veche a directorului Paraschiv. Suma contractului e ținută ”la secret” de Paraschiv, care a menționat, în batjocură, într-un răspuns la o solicitare a jurnaliștilor GorjOnline, că ”suma totală achitată este cea prevăzută în contract, fără nici o ajustare ulterioară de preț și este achitată la zi”.

Cert este că, deși a încercat să se acopere de hotărâri ale Consiliului de Administrație și Adunării Generale a Acționarilor, OUG nr.26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative prevede cu totul altceva.

Concret, la Art.1, alin. (3), lit.b) se arată că, ” În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare, necesare societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale, precum și regiilor autonome prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea și mandatarea reprezentanților statului sau unităților administrativ-teritoriale în organele de conducere ale acestora de către consiliile locale, consiliile județene sau Consiliul General al Municipiului București, după caz, pentru cele la care unitățile administrativ-teritoriale dețin integral sau majoritar capitalul social”.

Cu alte cuvinte, pentru încheierea contractului de reprezentare juridică era nevoie de hotărârea Consiliului Local Tg-Jiu, altfel, angajarea acelor cheltuieli, de ordinul zecilor de mii de lei, după cum susțin unele surse, este ilegală.

Mihai Paraschiv susține, în răspunsul citat mai sus, că au fost respectate prevederile actului normativ menționat, fiind aprobata încheierea acelui contract ”de către acționarul unic al Societății Transloc SA – Consiliul local al Municipiului Tg-Jiu, prin reprezentanții săi numiți în AGA”.

De altfel, potrivit aceluiași răspuns, încă de la instalarea în funcție, decembrie 2019, Mihai Paraschiv a parafat un contract pentru servicii juridice de specialitate cu acel cabinet. ”În perioada 01.12.2019 – 24.10.22 Societatea Transloc SA a avut încheiat cu un Cabinet Individual de Avocat un contract de reprezentare juridică specializată în scopul soluționării speței privind documentele și măsurile emise în urma controlului ANAF din anul 2021”. Mai clar, Paraschiv a încheiat un contract, la finele anului 2019, pentru a contracara măsurile unui control care a avut loc doi ani mai târziu (?!).

Dezastrul financiar…

… de la Transloc SA a fost reliefat nu numai în raportul de 400 de pagini al ANAF sau în constatările Curții de Conturi, ci și într-un document al auditorului independent, elaborat în luna mai a acestui an.

Conform raportului asupra auditului situațiilor financiare ale Transloc SA, suma de 147.000 de lei, reprezentând accesorii aferente compensației de 2 milioane de lei, încasată necuvenit de la Primăria Tg-Jiu, trebuie recuperată de la persoanele responsabile, după identificarea acestora, potrivit unei măsuri dispuse de către Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Craiova, în urma unui control la Transloc SA.

Mai mult, plățile de 2,5 milioane de lei, considerate ilegale de către echipa de inspecție fiscală, la care se adaugă alte aproape 200.000 de lei, reprezentând dobânzi de întârziere și penalități, trebuie recuperate de la aceleași persoanele responsabile din conducerea societății.

În legătură cu aceste aspecte, așa cum se menționează în raportul de audit, înregistrat în luna mai a acestui an la Transloc, trebuia emisă o hotărâre a AGA pentru respectarea termenelor de îndeplinire a măsurilor dispuse de ANAF, însă acționarii, nu s-au grăbit să recupereze banii.

Trebuie spus că, din subvenția de peste 10 milioane de lei de la bugetul public al municipiului Tg-Jiu, în prima jumătate a acestui an, Transloc a încasat 4,3 milioane de lei. Societatea avea la data de 30 iunie a.c., 119 angajați, înregistra pierderi la jumătatea acestui exercițiu financiar de peste 21.000 de lei și avea datorii de 1,5 milioane de lei. Acestea sunt cifrele managementului catastrofal al lui Mihai Paraschiv, director plătit cu 15.000 de lei, lunar, și girat în funcție de Consiliul Local al Municipiului Tg-Jiu.

Pe scurt, ”o găinărie” de peste 10.000 de lei!

Printr-un proces verbal nr. 2459/11.06.2020 încheiat cu Serviciul de Gestionare a Deșeurilor și a Activităților de Salubrizare Gorj, conform Protocolului de colaborare privind colectarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice, încheiat cu asociația ”Environ” București, Transloc a casat mai multe obiecte, printre care și patru imprimante.

Potrivit referatelor nr. 1671/14.04.2020 și nr. 5414/16.12.2020 s-a decis închirierea a două imprimante multifuncționale, cu mentenanță, piese de schimb și consumabile, una pentru 4 luni, contra sumei de 1.868 lei fără TVA, iar cea de-a doua, pentru 12 luni, valoarea fiind de 5.604 lei fără TVA. Între aceste două contracte, în raportul ANAF apare un altul, de închiriere echipament IT nr. 51/21.08.2020, pentru suma de 4.670 lei, la care se adaugă TVA în sumă de 887 lei. Închirierea imprimantelor s-a parafat cu firma Experience Source SRL deținută de afaceristul Ciprian Badea Miss, căruia, în septembrie 2018, societatea Argo Impex SRL, a familiei lui Paraschiv, și la care, în acea vreme, acesta deținea funcția de economist, i-a vândut două clădiri, în zona CET, pe strada Termocentralei, nr.27. Ciprian Badea Miss controlează și firma Paritech Systems SRL cu care Transloc SA a încheiat, succesiv, mai multe contracte, în perioada iunie 2020 –iunie 2021, iniţial pentru comodat, iar mai apoi pentru închirierea a trei autobuze second-hand și a încasat peste 130.000 de lei.

Claudiu Matei

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *