Dezvăluiri

Iordache, lăsat REPETENT de Consiliul Legislativ și CES! Singurul proiect legislativ a eșuat lamentabil: ”Modalitatea de exprimare a intenţiei normative nu întruneşte exigenţele de calitate a unei legi”!

Senatorul Ion Iordache, liderul PNL Gorj, candidează pentru o poziție de deputat, la alegerile din 1 decembrie, primul pe lista organizației județene, ca să fie sigur că mai prinde un mandat de parlamentar. Deși, la nivel declarativ, Iordache a lăsat impresia că e tot timpul ”la treabă”, în realitate, în cei patru ani în Senatul României, parlamentarul de la Murgești a făcut doar circ, iar când a fost cazul a acționat pârghiile puterii pentru a fi numite în funcții publice rude ale sale, personaje din siajul său personal sau din rândul clientelei de partid, persoane cu uriașe carențe profesionale și de pregătire în domeniile în care au fost cocoțați pe funcții. În calitate de senator, singurul proiect de lege inițiat, în nume propriu, de către Ion Iordache a fost desființat, la propriu, de Consiliul Legislativ care a dat aviz negativ, considerând că propunerea legislativă inițiată de Iordache ”nu poate fi promovată în forma preconizată”. Argumentația Consiliului Legislativ este aceea că: ”în integralitatea sa, modalitatea de exprimare a intenţiei normative nu întruneşte exigenţele de calitate a unei legi”.

Senatorul Ion Iordache a inițiat, în iunie 2023, un proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, a Legii nr. 46/2008 privind Codul Silvic şi a Ordonanţei de urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ. Concret, senatorul liberal solicita modificări legislative în sensul în care, pădurile preluate de la persoane fizice sau juridice, prin măsuri abuzive, în perioada 1945 – 1989, să fie trecute din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și să fie puse la dispoziția comisiilor de fond funciar în vederea reconstituirii dreptului de proprietate. Iordache a invocat ”deblocarea emiterii titlurilor de proprietate pe suprafeţe forestiere şi implicit pentru a se crea posibilitatea eliberării titlurilor de proprietate în coridoarele de exploatare a cărbunelui, cu scopul acordării (!) de despăgubiri persoanelor expropriate”, însă legea îl avantaja și pe el, în calitate de latifundiar ”pe persoană fizică”.

Este cunoscut faptul că, Ion Iordache este proprietarul a 652 de hectare de pădure în Turceni, Borăscu, Plopșoru din Gorj și Grozești – Mehedinți și, cel mai probabil, intenționa să-și extindă proprietățile și să mai cumpere pădure, numai că majoritatea fiind în domeniul public al statului, trebuia să fie creat cadrul legal ca pădurea să fie trecută în domeniul privat al statului, pusă la dispoziția comisiilor locale care, mai apoi, să o restituie foștilor proprietari sau moștenitorilor acestora, iar din acel moment, era nevoie doar de un act de vânzare cumpărare pentru a ajunge în proprietatea lui Iordache.
Evident, e doar o speculație generată de faptul că, pentru motivul invocat pentru inițierea proiectului de lege, acela de a se crea posibilitatea eliberării titlurilor de proprietate în coridoarele de exploatare a cărbunelui, exista procedura denumită ”expropriere pentru cauză de utilitate publică”, care devine validă printr-o hotărâre de Guvern, așa că interesul pentru adoptarea acestei legi a fost altul.
Când a intrat în procedura de avizare în Senatul României, legea lui Iordache a fost desființată, efectiv, de către Consiliul Legislativ. ”Analizând conţinutul propunerii legislative, în ceea ce priveşte fondul reglementărilor preconizate, semnalăm că, în integralitatea sa, modalitatea de exprimare a intenţiei normative nu întruneşte exigenţele de calitate a unei legi”, se arată în documentul elaborat de Consiliul Legislativ. Organismul consultativ de specialitate al Parlamentului a menționat că, ”Din analiza soluţiilor legislative preconizate, s-a constatat că se instituie reguli insuficient conturate, care nu sunt de natură să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă, fiind susceptibile să încalce prevederile art. 1 alin. (5) din Constituţie”.

Mai mult, Consiliul Legislativ a semnalat că ”norma preconizată (…) este improprie stilului normativ, afectând claritatea, accesibilitatea şi predictibilitatea normei”. În final, Consiliul Legislativ a concluzionat că ”în integralitatea sa, modalitatea de exprimare a intenţiei normative nu întruneşte exigenţele de calitate a unei legi” și a dat aviz negativ. Argumentația Consiliului Legislativ arată ca o lucrare de control corectată cu roșu și relevă, la modul aproape brutal, ignoranța senatorului Iordache din perspectiva făcătorului de legi.
Și opinia Consiliului Economic și Social a fost una similară: ”propunerea legislativă ignoră prevederile Codului Silvic”. Mai mult, a fost invocată și o decizie a Curții Constituționale, însă inițiatorul propunerii legislative ”ignoră cu desăvârșire considerentele acesteia”. În final, CES a dat aviz negativ proiectului de lege inițiat de Iordache, iar argumentația deciziei se întinde pe opt pagini, în care sunt explicate, în detaliu, toate inepțiile înșirate fără noimă în așa zisa propunere legislativă.
Legea a fost adoptată tacit în Senat în octombrie 2023, iar de atunci se află la Camera Deputaților pentru dezbatere și se așteaptă raportul/avizele de la cinci comisii parlamentare. În urmă cu un an, în noiembrie 2023, Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale a examinat proiectul de lege şi, în urma dezbaterilor, a hotărât, cu majoritate de voturi, să îi acorde aviz negativ.
E clar că, dacă cei din Consiliul Legislativ și cei din Consiliul Economic și Social i-ar fi acordat o notă, Iordache ar fi rămas repetent.
În acest context, senatorul Iordache este exemplul clar că acea zicală cu ”…mintea vine după post”, nu se verifică și rămâne doar la statutul de proverb.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *