Este vorba de o magistrală intens circulată, iar, dacă pe aici ar fi trecut un tren de călători, o eventuală deraiere ar fi avut consecințe extrem de grave.
Incidentul grav s-a produs joi dimineață, în jurul orei 10,00, când mecanicul de locomotivă al unui tren de marfă care circula pe acolo a observat în fața sa ciuperca șinei ruptă și a frânat de urgență, reușind să oprească trenul înainte de a se produce o catastrofă.
Dacă locomotiva apuca să intre cu viteză pe zona de șină cu „ciuperca“ ruptă, nu ar mai fi putut fi evitată deraierea.
„A fost ruptă doar ciuperca șinei, talpa fiind intactă și de aceea nu s-a oprit blocul de linie. (…) Un alt element care sporește gravitatea incidentului este că el nu s-a produs pe vreo linie neinteroperabilă, ci pe secția magistrală 202, linie dublă electrificată pe care circulă foarte multe trenuri de călători, dar mai ales de marfă. Și numărul trenurilor direcționate pe aici va crește, odată cu începerea lucrărilor de modernizare la calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad,“, potrivit clubferoviar.ro.