Incidentul s-a petrecut la ieșirea din schimbul 3, când mai mulți salariați ai companiei energetice erau transportați din cariera Jilț Suds pre sediul acesteia, după tura de noapte.
Oamenii povestesc că, la un moment dat podul tanchetei s-a rupt, iar câțiva dintre ei au căzut printre fiare și s-au lovit. Un coleg al lor a acuzat dureri la o mână și la un picior și, după cum susțin aceștia, ar fi plecat la spital cu mașina personală, fără să sune la ambulanță.
Directorul Direcției Miniere a CE Oltenia a declarat că, miercuri dimineață, la ședința operativă, conducerea companiei nu a fost informată în legătură cu cele întâmplate.
Șeful UMC Jilț, Doru Dancău, nu a răspuns la telefon pentru a oferi informații despre starea de sănătate a salariaților și nici despre condițiile de transport ale acestora.
Trebuie spus că, în cariera Jilț Sud contractul de ”închiriere vehicule de transport mixt, persoane și materiale, cu șofer pentru subunități ale direcției miniere”, este deținut de firma Romferex Import Export SRL, care operează cu mașini grele, scoase din uz de Armată, așa zisele tanchete, fabricate în anii `70.
După incident, aceste autovehicule au fost trase pe dreapta, iar minerii se deplasează în cariere pe jos sau cu alte mijloace de transport puse la dispoziție de subunitate.
Oamenii spun că în cursul zilei de miercuri au fost contactați de liderii sindicatului condus de Adrian Marciuc, care le-au promis clase de salarizare însă să nu ofere informații despre evenimentul care a avut loc miercuri dimineața. De altfel, a fost destul de simplu ca incidentul să fie trecut total sub tăcere, în contextul în care șeful UMC Jilț, Doru Dancău, este finul lui Marciuc.
Aceleași surse susțin că, angajările recente care au avut loc la cele două cariere miniere din zona Jilț au fost făcute, exclusiv, la recomandarea lui Marciuc, iar acest aspect este cunoscut de către șefii din CEO.