Eveniment

Pâinea Succes, mai mică la gramaj! 500 de grame pe ambalaj, 410 la cântar

Un cumpărător din Târgu Jiu a reclamat, public, înșelătoria practicată de o firmă cunoscută de panificație din municipiu. Omul spune că a achiziționat o pâine de la un magazin situat pe Calea București din municipiu, și de curiozitate, a pus-o pe cantar. Surpriză, pâinea nu a trecut de proba cântarului. Societatea este așteptată să ia măsuri, în caz contrar Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Gorj ar trebui sa se autosesizeze.

„Pe 11 mai 2023, în jurul orei 12.00, am cumpărat de la magazinul SUPERMARKET SUCCES, situat pe Calea București, o pâine din cea prezentată în poză și care trebuia să aibă 500g greutate. Din curiozitate, împreună cu o doamnă vânzătoare care deservește și casa de plată, am cântărit pâinea din categoria respectivă, cântarul de control al magazinului a arătat 410g. Am cântărit mai multe pâini din aceeași categorie care nu depășeau greutatea de 410-420g. Trageți dumneavoastră concluzia cât înseamnă pentru firma SUCCES această diferență de 80-90g la cantitatea de pâine vândută !? Poate se sesizează și organele în drept, ca OPC, să curme aceste înșelăciuni”, a transmis cumpărătorul.

Firma Succes este firma lui Nicolae Sarcina care figura în top 500 de miliardari realizat de revista Forbes, în anul 2011.

DREPT LA REPLICĂ

„Drept la replică referitor la articolul intitulat «Pâinea Succes, mai mică la gramaj! 500 de grame pe ambalaj, 410 la cântar» publicat în data de 17.05.2023 de către publicația «Gorj Online»

Societatea SUCCES NIC COM S.R.L. dorește să aducă la cunoștința cititorilor și a opiniei publice faptul că articolul menționat cuprinde o serie de informații neadevărate, fără niciun suport probator, singurul scop al acestuia fiind defăimarea gratuită a imaginii publice a societății.

În articolul de presă se face referire la faptul că «pâinea nu a trecut proba cântarului» și, se redă o declarație a unui pretins cumpărător, conform căreia «Am cântărit mai multe pâini din aceeași categorie care nu depășeau greutatea de 410-420g. Trageți dumneavoastră concluzia cât înseamnă pentru firma SUCCES această diferență de 80-90g la cantitatea de pâine vândută!? Poate se sesizează și organele în drept, ca OPC, să curme aceste înșelăciuni». În susținerea celor expuse nu se indică însă nicio probă concludentă.
Astfel, în cadrul articolului menționat se prezintă denaturat și cu intenția vădită de a dezinforma și manipula opinia publică informații absolut nereale cu privire la activitatea societății, acuzațiile fiind lipsite însă de orice fundament.
În realitate, situația este totalmente diferită, întrucât societatea nu recurge la astfel de practici înșelătoare.
SUCCES NIC COM S.R.L. este o societate ale cărei baze au fost puse încă din anul 1994, iar de la înființarea acesteia și până în prezent a arătat întotdeauna respect pentru toți partenerii de afaceri și, în mod deosebit, pentru clienți.
Datele și informațiile reținute într-un mod distorsionat în articolul indicat fac să planeze o stare de incertitudine cu privire la toate informațiile redate, conferind acestuia o notă derizorie.
În acest context, menționăm faptul că însăşi Curtea Europeană a Drepturilor Omului a statuat că «orice persoană, inclusiv ziariştii care exercită libertatea de exprimare, îşi asumă îndatoriri şi responsabilităţi. Într-o formulare sintetică, Curtea a decis că numai prin respectarea îndatoririlor ce-i revin, presa îşi îndeplineşte funcţia sa esenţială într-o societate democratică, fără a depăşi anumite limite, mai ales în privinţa reputaţiei şi drepturilor altor persoane[1]».
O sinteză a principiilor de etică şi deontologie a ziariştilor este cuprinsă în Rezoluţia nr. 1003 (1993) a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, de care România a luat act prin Hotărârea nr. 25 din 12 septembrie 1994 a Camerei Deputaţilor, din care cităm unele dispoziţii relevante:
«2. Profesia de ziarist implica drepturi şi obligaţii, libertăţi şi responsabilităţi. (…)
4. Ştirile trebuie difuzate cu respectarea adevărului după ce au fost efectuate verificările de rigoare, prezentarea, descrierea sau naraţiunea fiind făcute într-un mod imparţial. Zvonurile nu trebuie confundate cu ştirile (…) (subl. ns.).
21. (…) ziaristica nu trebuie să denatureze informaţia adevărată, imparţială şi opiniile oneste, nici să le exploateze în scopuri proprii, într-o încercare de a crea sau modela opinia publică. (…)
25. În ziaristică, scopul nu scuză mijloacele; informaţia trebuie obţinută prin mijloace legale şi etice».
De asemenea, în conturarea normelor profesionale ale activităţii ziaristului, Clubul Român de Presă a adoptat Codul deontologic al ziaristului, act care facilitează interpretarea şi aplicarea normelor legale şi constituţionale mai sus menţionate. În temeiul art. 2 din acest Cod, «ziaristul poate da publicităţii numai informaţiile de a căror veridicitate este sigur după ce în prealabil le-a verificat, de regulă, din mai multe surse credibile» iar conform art. 9 «ziaristul care distorsionează intenţionat informaţia sau face acuzaţii nefondate săvârşeşte abateri profesionale de maximă gravitate».”

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *