Dezvăluiri

Transportatorii acuză Direcția de Venituri că sunt impozitați abuziv: Dacă nu vă convine, plecați din oras!

În timp ce alte orașe din România acordă tot felul de facilități fiscale investitorilor și firmelor locale pentru a crea cât mai multe locuri de muncă, la Tg-Jiu, Direcția Publică de Venituri impozitează arbitrar și abuziv și bruma de societăți comerciale autohtone care nu și-au mutat, încă, sediile sociale în Ilfov. După ce, în urmă cu doi ani, aleșii locali au impus cel mai mare impozit din țară pe clădirile nerezidențiale, situația reglându-se abia de anul trecut, acum, Direcția de Venituri împovărează firmele de transporturi de mărfuri cu o așa zisă taxă pe ”suspensie”, calculată despotic, iar funcționarii instituției îi îndeamnă pe cei nemulțumiți să plece din oraș. Mai în glumă, mai în serios, unii transportatori spun că ar face-o, însă și pentru a ”evada” într-un alt județ trebuie să folosească rute ocolitoare, pentru că pe podul de la Lainici, din Defileul Jiului, le este restricționată circulația.

Precedent

Direcția Publică de Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Tg-Jiu rămâne una din instituțiile nereformate ale administrației publice locale în care contribuabilul e considerat, din start, un rău-platnic, împotriva căruia funcționarii trebuie să caute să aplice mereu măsuri de coerciție, și nu un partener de bună-credință, care-și îndeplinește cu onestitate obligațiile fiscale.
Exemplele, cel puțin în ceea ce-i privește pe oamenii de afaceri care activează în domeniul transporturilor, sunt elocvente.

Până la 1 ianuarie 2018, Direcția Publică de Venituri a impozitat greșit semiremorcile autovehiculelor, așa că după ce o instanță de judecată a admis acțiunea formulată de un transportator împotriva instituției, modul de calcul a fost reglementat, potrivit prevederilor legale, adică de la o taxă de 1.200 de lei, aceasta a fost fixată, conform grilei din Codul Fiscal, la 64 de lei. În prezent, firma încă se judecă cu DPV pentru recuperarea sumelor încasate în afara cadrului legal, în ultimii cinci ani, pentru că instituția a refuzat să returneze sumele sau să le compenseze cu cele datorate de societatea comercială.

Avocatul uneia din firmele care au acționat în judecată DPV spune că nu a solicitat penalități, așa cum procedează instituția, ci doar banii încasați abuziv. ”Am cerut să ne compensăm și nu au vrut. Sunt zeci de mii de lei pe care i-au încasat, anual, pe lângă lege, de la 64 la 1.200 de lei”, a spus avocatul.

Se rezolvă… la anu’

Direcția Publică de Venituri Tg-Jiu continuă modul abuziv de impozitare, acum, cu autovehiculele, invocând criterii pe care le aplică selectiv, fără fundament legal.

Legea stipulează că, pentru categoriile de autovehicule de transport marfă prevăzute la art. 470 alin. (5) din Codul fiscal, impozitul anual se stabilește, în mod diferențiat, în funcție de numărul de axe, de masa totală maximă autorizată și de sistemul de suspensie cu care sunt dotate.

Concret, DPV a impozitat diferit autocamioane fabricate în același an, de același producător, cu aceleași caracteristici tehnice, aduse în România în același an.

Mai exact, deși se știe că toate autovehiculele cu norma de poluare peste Euro2 sunt dotate cu sistem de suspensie pneumatică, la cele care nu era făcută această mențiune în cartea de identitate, funcționarii DPV i-au obligat pe transportatori să aducă adeverințe de la Registrul Auto Român sau o țidulă de la producător.

Afaceriștii s-au conformat și, cu toate că au fost nevoiți să aștepte programările la RAR și să plătească alte taxe, s-au conformat și au prezentat adeverințele care atestă faptul că tipul suspensiei axe motoare este pneumatică, însă stupoare: DPV i-a comunicat uneia dintre firme că impozitarea mijloacelor de transport, conform adeverințelor eliberate de RAR, ”se va efectua începând cu anul următor, respectiv 2021”.

”E bătaie de joc. Ne-au cerut document de la producător, adică ce să înțeleg că RAR nu mai e autoritate competentă a statului? Sau mai bine să merg în Germania sau în Suedia acolo unde sunt produse unele mărci de TIR-uri pe care le am pe firmă? Le-am trimis adeverințe de la RAR pe 7 februarie a.c., iar apoi îmi comunică, sec, că abia de anul viitor o să le ia în calcul, până atunci mă impozitează ca și cum autovehiculele au suspensie pe arcuri, deși ele sunt Euro 5 și 6”, afirmă revoltat unul dintre transportatori.

Cer intervenția primarului Romanescu

Omul de afaceri povestește că s-a simțit profund dezamăgit când funcționarii DPV i-au spus că dacă nu-i convin regulile să se mute în alt oraș. ”Trebuie să vă spun că au fost autovehicule care nu aveau acea mențiune în carte și le-au impozitat corect, iar la altele au refuzat să aplice același mod de calcul, cu toate că am adus adeverințe de la RAR. Au zis să ne mutăm în alte orașe, dacă nu ne convine. Eu n-am plecat că vreau să mă dezvolt la mine în oraș, am angajații tot de aici, și vreau să dau bani la bugetul Tg-Jiului. Alții au plecat, au înmatriculat mașinile în comune și lucrează cu contracte de închiriere. Eu nu vreau să caut artificii și să evit impozitarea abuzivă, însă devine insuportabilă atitudinea celor de la DPV. Înțelegeam dacă ne încasau impozitul pe acest trimestru la fel, iar din trimestrul următor reglementau situația, dar ne-au pasat în 2021, adică și pe tot acest an să încaseze bani aiurea, necuveniți”, a conchis afaceristul.

Oamenii de afaceri din domeniul transportului de mărfuri intenționează să solicite un audit sau un control pe modul de calcul al impozitelor pentru a se stabili cine se face responsabil de situația creată la DPV și așteaptă intervenția primarului Marcel Romanescu în acest caz.

Articole asemănătoare:

Un comentariu

  1. Este simplu, cei care au zis sa plece firmele din zona, sa fie exclusi din sistem pentru a vedea ce inseamna sa cauti un loc de munca in Gorj si sa vada ce salarii li se ofera. Ce va fi Gorjul in 10-15 ani? -mineritul si energia probabil terminate, firme si investitii plecate, drumuri cu viteze reale acceptabile -nu, imobiliare cu preturi prabusite, turism si agricultura -slabe. Depopulare si foamete plus ceva pensionari . Asta va fi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button